شناسه خبر : 1379

استاندار مازندران:

انتقاد از پایین بودن آمار بیمه روستایی

انتقاد از پایین بودن آمار بیمه روستایی

محمد اسلامی از آنچه که پایین بودن آمار بیمه شدگان طرح بیمه روستایی و عشایری در این خطه شمال کشور بیان شد، انتقاد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در نشست ستاد راهبردی استان مازندران گفت: اکثر فرمانداران شهرستان های مازندران در اجرای این طرح مردود شدند.
وی شهرستان های موفق استان مازندران را در اجرای طرح بیمه روستایی و عشایری، ساری، آمل، بابل، نوشهر و قائمشهر اعلام کرد و اضافه کرد که سایر شهرستان های مازندران در این بخش نمره مردودی گرفتند.
مازندران 22 شهرستان دارد.

81 هزارنفر تحت پوشش بیمه روستایی

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که سهمیه این استان در اجرای طرح بیمه اجتماعی روستایی و عشایری 460 هزار نفر است که تاکنون 81 هزار و 700 نفر در این طرح بیمه شدند.
اسلامی، اطلاع رسانی، اعتماد سازی و تلاش دستگاه های مجری را سه عامل مهم برای تقویت اجرای این طرح عنوان کرده است.
مدیر بیمه اجتماعی روستایی و عشایری مازندران نیز در این نشست گفت که درسال جاری دانشجویان می توانند از پوشش بیمهاجتماعی روستایی و عشایری برخوردار شوند.
محمد ابراهیمی افزود : در این ارتباط هماهنگی با دانشگاه مازندران و منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده تا این قشر بتوانند از پوششبیمه اجتماعی برخوردار شوند.
به گفته وی دانشجویان در صورت برخورداری از پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری می توانند از سوابق این بیمه برای بازنشستگی استفاده کنند.
براساس طرح بیمه اجتماعی روستایی و عشایری هر روستایی و عشایری دارای سن کمتر از 50 سال می تواند با پرداخت حداقل 10 سال حق بیمه از مزیت های بازنشستگی برخوردار شود که میانگین پرداخت سالانه هر بیمه شده حدود 5 میلیون ریال است.
مازندران 3 میلیون و 283 هزار نفر جمعیت دارد که 43 درصد از آنها در مناطق روستایی سکونت دارند.

 

ارسال نظر