شناسه خبر : 12393

وعده نوبخت برای حل مشکلات درمانی ایثارگران تا دو هفته آینده

وعده نوبخت برای حل مشکلات درمانی ایثارگران تا دو هفته آینده

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: روز یکشنبه نیز آقای نوبخت وعده دادند که ظرف مدت دو هفته مشکلات بیمه عامل درمانی ایثارگران را حل خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، گفت: امسال شاید به دلیل شیوع کرونا شور و حال قبلی در کشور به مناسبت روز خبرنگار وجود نداشته باشد.

وی افزود: بعد از انقلاب ما شاهد تحولاتی در عرصه‌های مختلف بودیم. در عرصه خبررسانی نیز شاهد این تحولات بودیم. هیچ مانعی نمی‌تواند برای جامعه خبرنگاری محدودیت ایجاد کند و در روز خبرنگار به یاد شهدای رسانه ازجمله شهید صارمی هستیم.

رئیس بنیاد شهید عنوان کرد: در حوزه شیوع کرونا نیز، خبرنگاران پا به پای جهادگران سلامت وارد عرصه خبررسانی شدند و سخت‌ترین شرایط را تحمل کردند. امروزه خبرنگار به عنوان یک عنصر متخصص در حوزه فعالیتی خود دارای تحلیل بوده و به دنبال حل مسائل پیرامون خود است.

اوحدی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی، «جوزف نای» نظریه پرداز آمریکایی اعلام کرد که امروز شاهد اتفاق جدیدی جهان هستیم و همان زمان نظریه جنگ نرم را با ابزار رسانه مطرح کرد. آنها به دنبال نا امید کردن مردم و دست کشیدن مردم از ارزش‌ها هستند این در حالی است که خبرنگاران سربازان این جنگ نرم هستند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ نرم به مراتب از جنگ سخت پیچیده‌تر است چرا که در جنگ نرم در پشت درب‌های بسته تئوری‌های مختلف چیده و عملیات انجام می‌شود. امروزه دشمن در حال استفاده از فضای مجازی برای بمب باران خبری و ایجاد موج رسانه‌ای است. در حال حاضر عرصه خبر و رسانه در زندگی ما وارد شده و یکی از رسالت‌های خبرنگاران انتقال سواد رسانه‌ای به جامعه است.

رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: ما در امسال در آستانه چله دوم انقلاب هستیم و رسانه مناسبت ترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

اوحدی تصریح کرد: امروزه وقتی در حوزه تربیتی صحبت می‌کنیم به یاد دانش آموزان شهید و شهید فهمیده می‌افتیم. حتی در روز دانشجو نیز به یاد ۱۳ آبان، تسخیر لانه جاسوسی و شهدایی همچون علم الهدی می‌افتیم. امروزه در بخش درمانی نیز شاهد تحول بزرگی هستیم و به یاد ایثارگری و تلاش ماندگار شهدای سلامت هستیم. در حال حاضر در برخی کشورهای دنیا پرستاران در شیوع کرونا به تحصن دست می‌زنند اما در جامعه ما پرستاران تا آخرین مرز ایثار به خدمت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: در خصوص بیمه دی مشکلاتی به دلیل بدهی بنیاد به این بیمه وجود دارد و با تفاهم نامه جدیدی که با وزارت رفاه به زودی بسته خواهد شد شاهد حل این چالش‌ها خواهیم بود. روز یکشنبه نیز آقای نوبخت وعده دادند که ظرف مدت دو هفته مشکلات بیمه دی را حل خواهند کرد.

ارسال نظر