شناسه خبر : 11685

سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی پاسخگوی بیمه‌شدگان آذربایجان‌غربی

سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی پاسخگوی بیمه‌شدگان آذربایجان‌غربی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه ۱۴۲۰ به صورت تلفنی و کد موبایلی آماده اعلام اعتبار دفترچه‌های این بیمه بوده و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نیازی به تمدید دفترچه درمان خود ندارند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مقصود مقدمی کیا افزود: بیمه شدگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی، استفاده از نسخه وب، کد دستوری ۱۴۲۰ و ۱۶۶۶ از اعتبار دفترچه‌های بیمه‌ای خود مطلع شوند.

وی با اشاره به خدمات سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی، اظهار داشت: همچنین با هدف تسریع و سهولت در امر خدمت رسانی و همچنین جلب رضایت حداکثری مردم، سایت خدمات الکترونیک این سازمان راه‌اندازی شده و خدمت به صورت غیرحضوری به متقاضیان عرضه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: خدمات سابقه‌ای دفترچه‌های تأمین اجتماعی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و بخشی از خدمات ثبت نام کارفرمایان و بیمه شدگان از طریق این سامانه امکان پذیر است.

مقدمی کیا ادامه داد: همچنین خدمات ارسال لیست حق بیمه، مطالبه‌های کارگاهی، مستمری و چندین خدمات مرتبط با تأمین اجتماعی در این سایت قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند در همه ساعات شبانه روز با مراجعه به سایت الکترونیکی https:// eservices.tamin.ir از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اپلیکیشن /mytamin/ قابل دریافت از سایت سازمان تامین اجتماعی بوه و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه ۱۴۲۰ این اداره کل نیز به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه مشاوره‌های لازم به متقاضیان است و در صورت بروز مشکل راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

مقدمی کیا اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات و کاهش مراجعه‌های حضوری از جمله اهداف و برنامه‌های مهم تأمین اجتماعی آذربایجان‌غربی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم اکنون یک بیمارستان، یک دی کلینیک، سه پلی کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند.

در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم آذربایجان‌غربی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و از خدمات شعب و کارگزاری‌های این بیمه بهره‌مند می‌شوند، ۳۸۰ هزار نفر از این تعداد جزو بیمه شدگان اصلی هستند و مابقی را بیمه شدگان تبعی یعنی خانواده‌های آنها تشکیل می‌دهد.

این تعداد در بخش‌های بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد، اختیاری و توافقی تقسیم بندی شده که حق بیمه پرداخت می‌کنند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

ارسال نظر