شناسه خبر : 11684

۶۰ هزار ایثارگر استان کرمانشاه از بیمه تکمیلی برخوردارند

۶۰ هزار ایثارگر استان کرمانشاه از بیمه تکمیلی برخوردارند

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده ایثارگر استان دارای بیمه همگانی و بیش از ۶۰ هزار نفر نیز از بیمه تکمیلی برخوردار هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه افزود: در راستای دسترسی آسان ایثارگران به خدمات بیمه مکمل، علاوه بر مراکز بیمه دی مستقر در ادارات بنیاد شهید، دفاتر پیشخوان نیز اقدام به دریافت اسناد درمانی ایثارگران می کنند.

او همچنین به اقدامات بنیاد شهید و امورایثارگران کرمانشاه در مقابله با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید در طول این چهار ماه به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مانند دستکش لاتکس، ماسک، محلول آلپروسیت و سپتی سیدین برای حفظ سلامت و ایمنی جامعه ایثارگری اقدام کرده است.

گیوی، یکی دیگر از اقدامات مهم بنیاد شهید کرمانشاه را تهیه ۵۲ دستگاه ویلچر ایستا ویژه جانبازان ضایعه نخاعی عنوان کرد و افزود: این اقدام بسیار مهم، برای نخستین بار در کشور با حمایت و پیگیری های مدیرکل بنیاد شهید صورت گرفته چرا که این نوع ویلچر با دارا بودن قابلیت های فراوان می تواند در ارتقای سلامت جسمی و روانی جانبازان نخاعی بسیار موثر باشد. 

معاون درمان بنیاد کرمانشاه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از تاخیر برگزاری کمیسیون های پزشکی ویژه جانبازان با شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: به دلیل حفظ سلامتی جامعه ایثارگری پس از عادی شدن وضعیت استان، جلسات کمیسیون برگزار خواهد شد.

گیوی اضافه کرد: در سال گذشته ۹۵۸ جانباز در پنج مرحله برای تعیین درصد در کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شرکت کردند. 

وی در پایان از دیگر اقدامات حوزه درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه را انجام پایش سلامت ایثارگران، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، تهیه ارتزها و پروتزهای جامعه هدف، اعزام های درمانی، انجام خدمات آمبولانسی، برگزاری کمیسیون های حق پرستاری، واکسیناسیون گروه های آسیب پذیر و آموزش های گوناگون عنوان کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، حدود ۲۱ هزار جانبار و هزار و ۶۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظر