شناسه خبر : 11135

هیچکدام از خسارات اقتصادی ناشی از کرونا در تعاریف بیمه‌ای نمی‌گنجد

هیچکدام از خسارات اقتصادی ناشی از کرونا در تعاریف بیمه‌ای نمی‌گنجد

مدیرکل بیمه ایران شعبه مازندران گفت: به دلیل ناشناخته بودن بحران‌های ناشی از یک ویروس هنوز تعریفی برای پوشش خسارات در این بخش در صنعت بیمه وجود ندارد.

به گزارش چابک‌آنلاین، بهرام دارایی قادیکلایی افزود : ویروس کرونا پدیده ای جدید بوده که خسارات سنگینی به بخش های مختلف وارد کرد، اما به جز بیمه خدمات درمانی و تکمیلی هیچکدام از خسارات اقتصادث ناشی از کرونا در تعاریف بیمه ای نمی گنجد.  

وی اظهار داشت : فقدان پوشش بیمه ای برای مشکلات ناشی از مسائلی همچون ویروس کرونا نه تنها در ایران ، بلکه در قوانین بیمه ای اکثر کشورهای دنیا دیده نشده است و اگر هم باشد در قالب های مختلف و شاید بتازگی اتفاق افتاده باشد.

مدیرکل شرکت بیمه ایران در مازندران گفت : خسارات ناشی از ویروس کرونا مربوط به قوانین " عدم نفع" است که برای آتش سوزی ، سیل، زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه شامل می شود، اما خسارات بیولوژیکی را پوشش نمی دهد.

دارایی یکی از دلایل اصلی عدم استقبال از این نوع پوشش بیمه ای را ناشی از نبود صرفه اقتصادی آن برای بیمه و بیمه گذار دانست و افزود : اینگونه بحران ها به ندرت در طول یک قرن اتفاق می افتند و به همین خاطر نمی توان بر آن برنامه ریزی جامعه داشت.

ارسال نظر