شناسه خبر : 10637

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

برنامه های چهارگانه صنعت بیمه برای تحقق شعار جهش تولید

برنامه های چهارگانه صنعت بیمه برای تحقق شعار جهش تولید

رییس کل بیمه مرکزی برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعارسال جاری با عنوان جهش تولید را در چهار محور کلی اعلام کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین، غلامرضا سلیمانی از «ایجاد سازوکارهای لازم برای عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید توسط موسسات تضمین»، «توسعه بیمه‌های اعتبار برای پوشش ریسک فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل»، «توسعه پوشش بیمه کیفیت محصول و سایر مسوولیت‌های مرتبط با بخش تولید» و «ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت ریسک به بخش‌های تولیدی» به عنوان مهم ترین برنامه های بیمه مرکزی در سال جاری برای تحقق شعار سال یاد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی در تشریح و تبیین برنامه اول مبنی بر سازوکارهای لازم برای عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید توسط موسسات تضمین گفت: برای اجرایی شدن این برنامه با توجه به حکم بند «الف» ماده (۹) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، بیمه مرکزی با همکاری دستگاه‌‌ها و اشخاص مرتبط و متخصص آیین‌نامه اجرایی این ماده قانونی را تنظیم خواهد کرد.

با تصویب این آیین‌نامه در دولت، امکان تاسیس و فعالیت موسسات تضمین در زمینه‌های گوناگون برای ارائه خدمات تضمینی به بخش‌های تولید کشور فراهم می‌شود. فعالیت تخصصی و سازمان‌یافته در زمینه عرضه ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز بخش تولید کشور، از یک طرف، تنوع‌بخشی به ضمانت‌‌نامه‌های قابل ارائه به فعالان اقتصادی را در پی دارد و از سوی دیگر، هم کیفیت ارائه این محصول اعتباری را بالا می‌برد و هم هزینه عرضه ضمانت‌نامه را برای بخش تولید کشور کاهش می‌دهد و بدین ترتیب با کاهش هزینه‌های مبادله و بهبود فضای کسب و کار زمینه را برای جهش تولید فراهم می‌کند.

سلیمانی از تمرکز بر توسعه بیمه‌های اعتبار برای پوشش ریسک فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل، به عنوان یکی دیگر برنامه های بیمه مرکزی در سال جاری برای تحقق شعار سال نام برد و افزود: مطابق با برنامه اعلام شده با توجه به این که عرضه پوشش‌های بیمه‌ای برای فروش اعتباری کالاهای تولیدی داخل (بیمه اعتباری) سبب افزایش تقاضا برای محصولات داخلی می‌شود و تا حدودی قدرت رقابتی تولیدکنندگان داخلی با کالاهای خارجی را افزایش می‌دهد، با برطرف شدن برخی از مشکلات صنعت بیمه در ارایه این خدمت بیمه ای، تولید داخل رونق می‌گیرد.

رییس شورای عالی بیمه در تشریح توسعه پوشش بیمه کیفیت محصول و سایر مسوولیت‌های مرتبط با بخش تولید با اشاره به این موضوع که ارائه محصولات بیمه‌ای که سبب کاهش ریسک بی‌ثباتی در فعالیت‌های تولیدی می شوند و یا از ریسک سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تولیدی و شبکه توزیع بکاهد، باعث رونق‌بخشی به تولید می‌شود، گفت: افزایش پوشش‌های بیمه‌ مربوط به کیفیت محصول و سایر مسئولیت‌های کارفرما در برابر اشخاص ثالث اعم ازکارکنان، مشتریان، دولت و ... سبب توسعه و تعمیق خرید این نوع از بیمه‌ها از سوی فعالان تولیدی شده و بطور غیرمستقیم تاثیر قابل ملاحظه‌ای در ایجاد جهش تولید ایفا خواهد کرد.

سلیمانی با تاکید بر این نکته که وقوع حوادث گوناگون در بخش‌های تولیدی که سبب اخلال در روند فعالیت‌های تولیدی شده و هزینه‌های مبادله را برای تولیدکنندگان افزایش می‌دهد گفت: مدیریت ریسک در فرآیندهای تولیدی سبب کاهش هزینه‌های مبادله شده و احساس ثبات و آرامش را در نزد سرمایه‌گذاران بالفعل و بالقوه افزایش می‌دهد و بدین ترتیب باعث افزایش انگیزه برای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی می‌گردد. بنابراین انتظار می‌رود با شناخت و نهادینه شدن امر مدیریت ریسک در فرآیندهای تولیدی زمینه برای جهش در بخش‌های تولیدی مهیا گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت بیمه در غالب بخش‌های اقتصادی بعنوان بیمه‌گر فعال بوده و با امر مدیریت ریسک در آن آشنایی دارد بنابراین می‌توان با ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی زمینه کاهش هزینه‌های مبادله و اطمینان‌بخشی به فعالان اقتصادی را فراهم کرد و بدین ترتیب سبب ارتقای عمق و سطح فعالیتهای تولید در کشور شد.

رییس کل بیمه مرکزی جمهور اسلامی ایران یکی از برنامه‌های صنعت بیمه برای ایجاد جهش در تولید را تلاش برای توسعه و نهادینه‌سازی امر مدیریت ریسک و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به بخش‌های تولیدی از این طریق دانست و گفت: به همین دلیل صنعت بیمه ایجاد مرکز ملی مدیریت ریسک را در دستور کار خود قرار داده است.

ارسال نظر