شناسه خبر : 10554

دانشگاه علوم پزشکی زنجان ۵۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

دانشگاه علوم پزشکی زنجان 50 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بیمه‌ها ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بدهکار هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، لزوم تقویت زیرساخت‌های مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مهم‌ترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، مسائل مالی است که باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی پرداخت نشدن مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از سوی بیمه‌ها را یادآور شد و افزود: بیمه‌ها ۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بدهکار هستند.

قزلباش کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه با دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دعوت از نیروهای موجود در بخش‌های دیگر برای کاهش مشکلات در این دو حوزه تلاش می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اجرای تست آزمایشگاهی کرونا از بیماران مشکوک مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته، گفت: در این راستا از ۵۰۰ نفر تست گرفته شده که اقدام ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا است.

قزلباش با بیان اینکه طرح غربالگری در بین ۹۰ درصد مردم استان اجرا شده است، افزود: شهرستان‌های استان زنجان با مشارکت ۱۰۰ درصدی عملکرد مطلوبی در اجرای طرح غربالگری کرونا داشتند و تنها در شهرستان زنجان شاهد مشارکت ۷۰ درصدی مردم در اجرای این طرح هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: نتایج اجرای این طرح طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

قزلباش بابیان اینکه کنترل روند بیماری کووید ۱۹ منوط به رفتار اجتماعی مردم است، افزود: مردم نقش اصلی و تأثیرگذار در کنترل و قطع زنجیره بیماری کرونا دارند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مردم خود را با شرایط وفق داده و به توصیه‌ها عمل می‌کنند ولی بخشی از مردم همچنان زندگی عادی خود را دارند به همین دلیل اگر نتوان برای همین بخش کاری انجام داد روند کنترل بیماری طولانی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اجرای طرح فرهنگی و هنری با موضوع کرونا در زنجان خبر داد و گفت: جزئیات این طرح به زودی از سوی معاونت فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه ۱۴۴ تیم از بین نیروهای بهداشتی، درمانی و داوطلب برای رسیدگی به وضعیت بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و یا از نزدیکان خود مورد آلوده به ویروس کرونا داشته‌اند تشکیل شده است، ادامه داد: این تیم‌ها تا ۱۴ روز نسبت به کنترل امور جامعه هدف اقدام می‌کنند.

وی گفت: دوره درمانی بیماری کووید ۱۹ در ابتدا ۱۱ تا ۱۲ روز بود که به تدریج و بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت به ۶ تا هفت روز کاهش یافت و بیمار اگر وضعیت عمومی مطلوبی داشت در این بازه زمانی ترخیص و در غیر این صورت دوره درمانش در بیمارستان ادامه می‌یابد.

ارسال نظر