شناسه خبر : 10055

وزارت کشور در ابلاغیه‌ای اعلام کرد

وظایف شرکت پست و بیمه مرکزی برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق

وظایف شرکت پست و بیمه مرکزی برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق

وزارت کشور در ابلاغیه به شرکت پست و بیمه مرکزی از آنان خواست تا در راستای تصمیم‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حمل و جابه‌جایی و همچنین بیمه‌کردن کالاهای خارجی که منشأ وارداتی آن‌ها نامشخص است اجتناب کنند و این امور را با رویت اسناد و مدارک گمرکی انجام دهند.

به گزارش چابک‌آنلاین، مظفر علیخانی معاون امور استان‌ها و تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به روسای اتاق‌های سراسر کشور، تصمیمات وزارت کشور در خصوص نظارت بر حُسن اجرای بخشنامه‌های دستگاه‌های متولی مبنی بر ممانعت از حمل و نقل و بیمه کردن کالاهای قاچاق را اطلاع‌رسانی کرد.

 

بر اساس آنچه در این نامه مورد اشاره قرار گرفته است، پیرو ابلاغیه وزیر کشور و نماینده رییس‌جمهور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون آخرین وضعیت قاچاق کالا به ویژه گروه کالایی لوازم خانگی، وظایف شرکت ملی پست و بیمه مرکزی در مبارزه با قاچاق کالا مشخص شده است.

 بر این اساس، شرکت پست در اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف است به رده‌های تابعه و شرکت‌های حمل و نقل دارای مجوز از شرکت پست ابلاغ کند که به هنگام پذیرش کالای خارجی برای انتقال آن، از جمله کالاهای مربوط به فروشگاه‌های مجازی، اسناد خرید کالا از جمله فاکتور رسمی خرید برای کالاهای غیرتجاری و در مورد کالاهای تجاری، اسناد گمرکی را به خصوص در شهرستان‌های مرزی که امکان حمل کالاهای قاچاق از این شهرستان‌ها محتمل‌تر است، رویت کرده و نظارت کافی را به نحوی که امر جابه‌جایی مختل نشود، به عمل آورند.

همچنین به منظور جلوگیری از بیمه شدن کالاهای قاچاق مقرر شد، بیمه مرکزی به تمامی نمایندگان بیمه‌ها ابلاغ کند تا بیمه‌های خارجی را منوط به بررسی اسناد منشأ کالا کرده و از بیمه کردن کالاهای وارداتی غیرمجاز (قاچاق) خودداری کنند.

در نامه اتاق ایران به اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها از آنها خواسته شده است تا بر حسن اجرای این ابلاغیه (در حوزه وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی) نظارت داشته باشند.

smuggle-2

  • حسام زاده

    چه جالب

ارسال نظر