تعدادشرکت‌های بیمه‌ای مالت به ۶۷ شرکت رسید/ مالت کشوری امن برای ایجاد شرکت‌های بیمه اتکایی است

تعدادشرکت‌های بیمه‌ای مالت به 67 شرکت رسید/ مالت کشوری امن برای ایجاد شرکت‌های بیمه اتکایی است

شرکت‌های بیمه‌ای مالت با محیط‌های سخت اقتصادی جدید، نظارتی و سرمایه‌گذاری که از بحران مالی ناشی می‌شوند ، درگیر هستند.

به گزارش چابک آنلاین، در مقابل این پیش زمینه، مالت همچنان شاهد تعداد روز افزون بیمه گران خارجی است که در این کشور مجوز فعالیت می گیرند.

از زمان عضویت مالت در اتحادیه اروپا که در سال 2004 صورت گرفت، این کشور به عنوان یک مرکز معتبر خدمات مالی رشد کرده است.

صنعت بیمه ستون مهمی در اقتصاد مالت است که از نیروی کار ماهر، خدمات با کیفیت، زیرساخت های مناسب برای شرکت ها و چارچوب های مقرراتی قوی بهره می گیرد که باعث کارآیی مالیاتی و ابتکاری آن شده است.

مالت برای ایجاد مشاغل بیمه و بیمه اتکایی، یک مکان جذاب در اتحادیه اروپا محسوب می شود و همچنان به ثبات موقعیت سرمایه گذاران بالقوه خود می پردازد.

موقعیت جغرافیایی استراتژیک مالت در مرکز مدیترانه نقش تعیین کننده ای در تاریخ خود داشته است و همچنان نقش مهمی در بستر اقتصادی آن دارد.

از اوایل دهه 1990 ، مالت خود را به عنوان یک بخش خدمات مالی مشهور و پایدار معرفی کرد.

صنعت بیمه یکی از ارکان تحولی است که سازمان خدمات مالی مالت ("MFSA") برای ایجاد یک صلاحیت پایدار اما در عین حال نوآورانه با هدف تشویق رشد اقتصادی و بیمه اتکایی رقم زد.

صنعت بیمه مالت دارای بازار داخلی بالغی است که ار بیمه های عمر و غیر عمر تشکیل می شود و تعداد کارگزاری های بیمه ای و ارائه دهندگان خدمات روز به روز در این کشور در حال افزایش است.

از دیگر نقاط قوت مالت برای شرکت های بیمه ای، سیستم مالیاتی مطلوب، موقعیت مکانی کم هزینه و محیط نظارتی کارآمد است که روند راه اندازی شرکت های جدید را تسریع می کند.

از منظر عملیاتی، هزینه ها در مالت بسیار کمتر از سایر کشورهایاتحادیه اروپا است در حالیکه زیرساخت های کاری آن قابل مقایسه با محیط های پیشرفته تجاری اروپا است.

در حالیکه دولت ها در سراسر جهان در راستای تشدید قوانین و هزینه های مالیاتی حرکت می کنند، نرخ مالیات در مالت 35 درصد باقی مانده است.

علاوه بر این، مالت با 60 کشور جهان در شبکه معاهده مالیات مضاعف قرار دارد که این قرارداد به طور کلی میزان مالیاتی را که یک کشور می تواند بر درآمد مالیات دهنده، سرمایه، املاک یا دارایی آن ها اعمال کند تعیین می کند.

تعداد شرکت های بیمه ای دارای مجوز در مالت در 10 سال گذشته از 41  شرکت در سال 2008 به 67 شرکت در پایان مارس 2019 رسیده است.

یک چهارم شرکت بیمه مجاز دارای مجوز، شرکت های سلولی محافظت شده ((PCC و 54 شرکت سلولی ثبت شده(ICC ) است.

حق بیمه  ناخالص در سال 2017 به 4.2 میلیارد یورو رسیده که نسبت به سال 2016 بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

PCC  و ICC ها جواهر تاج بیمه مالت محسوب می شوند و مالت تنها کشوری است که امکان ایجاد چنین ساختارهایی را دارد.

انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن آن ها زمینه ای جذاب برای راه اندازی عملیات بیمه ای در این کشور است.

اصل و اساس این شرکت ها مبتنی بر مدلی با مسئولیت محدود است که به منظور تفکیک دارایی ها  و بدهی های عملیات جداگانه تحت یک ساختار واحد شرکتی است.

از دیگر مزیت های این نوع شرکت ها، می توان به انعطاف پذیری، کارآیی سرمایه و بازده هزینه اشاره کرد.

photo_2019-12-19_11-45-50

 

رژین میدانی

ارسال نظر