شناسه خبر : 7329

نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ۲۲ درصد است

نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ۲۲ درصد است

صفری گفت: نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ( سود مشارکت در منافع) حدود ۲۰ الی ۲۲ درصد است و در حقیقت بیشتر از این درصد هیچ شرکت بیمه‌ای توان ندارد در صورتی که بانک‌ها وعده سوددهی ۳۰ درصد و حتی بیشتر از این میزان را به مشتریان ویژه خود می‌دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از گسترش نیوز،  امیر صفری مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد رقابتی نبودن شرکت‌های بیمه‌ای، اظهار کرد: محصولات شرکت‌های بیمه‌ای قدیمی و همچون گذشته‌هاست و به عبارت دیگر تنوع کمی میان محصولات و خدمات عرضه شده توسط شرکت‌های بیمه‌ای وجود دارد.

صفری ادامه داد: شرکت‌های بیمه می‌توانند براساس آیین نامه شماره ۶۰ بیمه مرکزی جهت کسب سود از محل ذخایر فنی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند و با سرمایه‌گذاری صحیح بازدهی خوبی حاصل و سود کسبی را به بیمه‌گذاران منتقل کنند.

مدیرکل بخش نظارت بر سریمه‌های زندگی بیمه مرکزی تشریح کرد: به طور مثال اگر شرکت بیمه‌ای که بازار سرمایه را برای سرمایه‌گذاری بر می‌گزینند و در این بین اگر با انتخاب اشتباه به اندازه کافی سودآوری نداشته باشند، آثار سوء آن به مراتب پایین دستی منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: بالعکس اگر بازار سرمایه و یا دیگر بازار‌هایی که شرکت‌ها برای افزایش پرتفوی خود انتخاب می‌کنند بنا بر نوسان‌های اقتصادی شرایط مساعدی را نداشته باشند، وضعیت نا به سامان آنها به بازیگران صنعت بیمه و سرمایه‌گذاران منتقل می‌شوند.

این مقام آگاه بیان کرد: شرکت‌های بیمه‌ای محدودیتی در انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری دارند و در حقیقت شرکت‌های بیمه‌ای باید طبق دستورات آیین نامه سرمایه‌گذاری شورای‌عالی بیمه عمل کنند.

صفری یادآور شد: در واقع شرکت‌های بیمه‌ای همچون یک واسطه عمل می‌کنند و به خودی خود نمی‌توانند دست به فعالیت‌های اقتصادی سودآور بزنند. در نتیجه بازدهی مناسب شرکت‌های بیمه‌ای در گروی دیگر بازار‌هاست.

مدیرکل بخش نظارت بر بیمه‌های زندگی بیمه مرکزی ابراز کرد: نهایت سوددهی شرکت‌های بیمه‌ای ( سود مشارکت در منافع) حدود ۲۰ الی ۲۲ درصد است و در حقیقت بیشتر از این درصد هیچ شرکت بیمه‌ای توان ندارد در صورتی که بانک‌ها وعده سوددهی ۳۰ درصد و حتی بیشتر از این میزان را به مشتریان ویژه خود می‌دهند. این تفاوت و اختلاف سوددهی به برخورد قانون با گستره فعالیت آنها بر می‌گردد. به بیان دیگر بانک‌ها جای مانور بیشتری برای کسب سود دارند.

وی در خصوص سود‌ منافع شرکت‌های بیمه‌ای گفت: ‌شرکت‌های بیمه‌ای ۲ نوع سود به عنوان سود مشارکت و تضمیمی پرداخت می‌کند که البته تفاوت زیادی میان این دو نوع وجود ندارد. به‌طوری‌که در سود‌های تضمیمی شرکت بیمه‌ای سود منعقد شده در زمان معین پرداخت می‌کند و در مورد مشارکت در صورت کسب سود بیشتر از انتظار، مبلغ کسب شده میان مشارکت‌کننده‌ها تقسیم می‌شود.

صفری گفت: بیمه مرکزی مخالف تعهد و تضمین سودهاست و اجازه تضمین بیشتر از ۲۵ درصد را نمی‌دهد چراکه امکان به‌دست نیامدن مبلغ بیشتر از این حد وجود دارد.

ارسال نظر