شناسه خبر : 19004

فواید ترکیب کیوی و لیمو برای سلامتی

فواید ترکیب کیوی و لیمو برای سلامتی

لیمو و کیوی یک ترکیب خوشمزه است که ویتامین C لازم برای بدن را تامین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لیمو و کیوی حاوی درصد بالایی از آب و مقدار زیادی آنتی اکسیدان، به مقدار زیادی پتاسیم، فیبر و اسید لینیک است که برای سلامت بدن مهم است. در این مقاله با مهم‌ترین فواید آب لیمو و کیوی برای سلامت بدن انسان آشنا می‌شویم.

فواید آب کیوی با لیمو

- ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند و در نتیجه در برابر عفونت با بسیاری از بیماری‌ها که مهم‌ترین آن‌ها سرماخوردگی، آنفلوانزا و سرماخوردگی است، مقاومت می‌کند.

- به طور موثر هضم را بهبود می‌بخشد، زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است و به جذب مواد مغذی از غذا‌ها کمک می‌کند، بنابراین ذخیره چربی در نواحی مختلف بدن را کاهش می‌دهد.

- کلسترول را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین سلامت قلب و عروق را حفظ می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های مختلف سینه جلوگیری می‌کند.

- سلول‌های مرده پوست را به طور موثر بازسازی و از علائم پیری جلوگیری می‌کند. همچنین پوست را مرطوب کرده و از کم آبی و ترک خوردگی آن محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. آب لیمو و کیوی همچنین حاوی درصد بسیار بالایی ویتامین C و E هستند.

- به عنوان یک ملین طبیعی برای روده‌ها عمل می‌کند، بنابراین برای افرادی که از یبوست و اختلالات روده رنج می‌برند، بهترین آبمیوه است.

- بدن را از سموم و مواد زائدی که ممکن است در داخل آن انباشته شده باشد، پاک می‌کند.

- ضمن تنظیم گردش خون ، بدن را از تنبلی و بی حالی خلاص می‌کند.

- سرفه را در بزرگسالان و کودکان درمان می‌کند، به خصوص اگر روزانه و منظم مصرف شود.

- به دلیل داشتن عنصر مس که رنگ طبیعی مو را حفظ می‌کند، مو‌ها را تقویت و تغذیه کرده و علاوه بر حفاظت از سلامت مو و پوست سر از سفیدی زودرس جلوگیری می‌کند.

- دهان را استریل و ضد عفونی کرده و سلامت لثه‌ها را حفظ می‌کند.

- ناخن‌ها را محکم می‌کند، از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند و استحکام و دوام آن‌ها را حفظ می‌کند.

- از حالت تهوع و سرگیجه جلوگیری می‌کند، بنابراین برای رفع علائم بارداری مصرف آن توسط زنان باردار ترجیح داده می‌شود.

- محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید؛ زیرا حاوی آمینو اسید‌های مختلف است.

- به تعادل نمک با سدیم کمک می‌کند، زیرا حاوی درصد بالایی از پتاسیم است، بنابراین آبمیوه ایده آل برای کاهش فشار خون بالاست.

- به دلیل در دسترس بودن آنتی اکسیدان‌های قوی که از DNA سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند، از تومور‌های سرطانی مختلف جلوگیری می‌کند.

نحوه درست کردن آب کیوی با لیمو

- پنج عدد کیوی را پوست کنده و مکعبی خرد کنید.
- آب سه لیموترش
- دو لیوان آب سرد
- شکر به میزان دلخواه
- نصف فنجان شیر بدون چربی

طرز تهیه : تمام موادرا با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی به دست آید. آب آن را در لیوان‌های سرو بریزید، سپس با برگ نعناع تازه و برش‌های لیمو تزئین کنید.

ارسال نظر