۳۰۰۰ موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های تهران ترخیص شد

۳۰۰۰ موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های تهران ترخیص شد

رئیس پلیس راهور تهران نتایج اجرای طرح "موتور یار" را تشریح کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا سردار محمد حسین حمیدی با بیان اینکه حدود ۱۰ روز است که پلیس راهور تهران بزرگ اجرای طرح جدیدی را به عنوان طرح «موتوریار» در شهر تهران آغاز کرده است، اظهارکرد: طرح «موتوریار» جایگزین طرح توقیف و ترخیص موتورسیکلت سواران متخلف است که سابقه ۵۰ ساله دارد یعنی قبلا تمرکز پلیس بر توقیف موتور و اعزام آن به پارکینگ بوده است که انتقال موتورسیکلت از طریق کفی به پارکینگ صورت می‌گرفت و طی مراحل ترخیص هزینه های سنگینی را برای موتورسواران تحمیل می کرد.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه همچنان طرح توقیف برای پلیس راهور امری قانونی است و اگر پلیس بخواهد موتورسیکلت متخلف را می تواند توقیف کند، ادامه داد: پلیس راهور تهران با یک رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی  و استفاده از همه ظرفیت های مختلف، با حمایت های مراجع قضایی و بیمه های مختلف، طرح «موتوریار» را جایگزین طرح توقیف کرده که بدل از مجازات های گذشته است.

حمیدی ادامه داد: همکاران من که برای اجرای این طرح استقرار دارند با مشاهده تخلفات موتورسواران، موتورسیکلت را متوقف می کنند و اگر موتورسوار اصرار بر تخلف داشت موتورسیکلت او می شود توقیف و با جرثقیل به پارکینگ انتقال خواهد یافت و اجرای قانون در انتظار وی است ولی اگر موتوسوار متنبه شد، می تواند در طرح «موتوریار» مشارکت و ضمن کمک به همکاران بنده در برقراری انضباط شهری کمک کند.

وی اضافه کرد: در این طرح، موتورسوار در کنار همکاران بنده قرار می گیرد و راکت و کاوری در اختیار وی قرار داده می شود تا ضمن متمایز شدن با سایر افراد بتواند با راکت فرمان های پلیسی را به موتورسوارانی که قصد تخلف دارند، اعلام کند. یکی- دو ساعت این آموزش ها به طول می انجامد و در این مدت موتورسیکلت وی در حاشیه امن راه متوقف و از موتور وی محافظت می شود.

حمیدی درخصوص بیشترین تخلفات موتورسواران گفت: تخلفات شایع موتورسواران که در سطح شهر شاهد هستیم، مربوط به عجله و شتاب موتورسواران، ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و انتقال بارهای حجیم است که موجب توقف موتورسواران در این طرح خواهد شد.

رئیس پلیس راهور درباره دستاوردهای اجرای طرح «موتور یار» اظهارکرد : در حال حاضر این طرح در ۶۰ نقطه از  تهران در حال اجراست و در بازه زمانی اجرای آن از  هدایت ۵۰۰۰ موتور سیکلت به پارگینگ جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح موتوریار سه ماه برنامه ریزی و هماهنگی با مراجع قضائی و بیمه ها صرف شده است، گفت: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح را در ۶۰ نقطه از تهران آماده سازی کردیم که به مرور به تمام معابر و تمام ساعات گسترش خواهد یافت و تا زمانی که بتوانیم آن را اجرا کنیم ادامه خواهیم داد.

ترخیص بیش از ۳۰۰۰ موتورسیکلت رسوبی

به گزارش پایگاه خبری پلیس حمیدی درخصوص سرنوشت موتورهای رسوبی که در پارکینگ ها مستقر است، اظهار کرد: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و طرح های گذشته همچنان پابرجاست. بیش از ۳۰۰۰ موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ ها به سهولت کامل ترخیص شده است و به محض آنکه فرد و مالک با حداقل مدارک مراجعه کند، موتورسیلکتش را تحویل می گیرد. امید است اجرای این طرح ها به کاهش تخلفات موتورسواران منجر شود و از طرفی با کاهش هزینه هایی که صورت می گیرد انگیزه ای برای ایجاد هر چه بیشتر انضباط شهری باشد.

 

ارسال نظر