شناسه خبر : 22394

آمریکا ۷۵۰ میلیون دلار دیگر تسلیحات به اوکراین می‌دهد

آمریکا ۷۵۰ میلیون دلار دیگر تسلیحات به اوکراین می‌دهد

دولت آمریکا قرار است تامین محموله‌ای از تسلیحات جدید را به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار در مجموع به اوکراین اعلام کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش رویترز، هزینه‌های تحویل این تسلیحات جدید به‌عنوان بخشی از "مرجع کاهش بودجه ریاست‌جمهوری" تامین می‌شود که در آن رئیس‌جمهوری ایالات متحده می‌تواند در واکنش به شرایط اضطراری اجازه انتقال خدمات را بدون تایید کنگره بدهد.

کاخ سفید هشتم آوریل سال جاری میلادی گفته بود که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های امنیتی را به دولت کی‌یف به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار ارائه کرده است.

در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در واکنش به درخواست کمک از سوی مقام‌های دو منطقه دونتسک و لوهانسک در دونباس حمله خود به اوکراین را آغاز می‌کند.

وی تاکید کرده بود که مسکو تمایلی برای اشغال قلمروهای اوکراین ندارد.

در همین حال، پنتاگون نیز اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) میزبان مسئولان از هشت کمپانی تسلیحات سازی آمریکایی است تا به بررسی ظرفیت‌های این صنعت برای رسیدگی به نیازهای تسلیحاتی اوکراین در صورت تداوم جنگ روسیه در این کشور بپردازد.

دو منبع آگاه اعلام کردند، تقاضا برای تسلیحات پس از حمله روسیه در ۲۴ فوریه که انتقال تسلیحات ایالات متحده و متحدانش به اوکراین را شدت بخشیده، افزایش داشته است. انتظار می‌رود در این دیدار در مورد تامین مجدد و همچنین برنامه‌ریزی برای یک جنگ طولانی‌تر بحث شود.

یکی از این منابع همچنین اعلام کرد،‌ دفتر خرید پنتاگون مسئول خرید تسلیحات برای وزارت دفاع ایالات متحده، میزبان این نشست ۹۰ دقیقه‌ای خواهد بود و انتظار می‌رود که کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا نیز در آن شرکت کند.

پنتاگون همچنین گفته که اکثر تسلیحات مفید و مثمرثمر سیستم‌های کوچکتری شامل موشک‌های ضد تانک جاولین و موشک‌های ضد هوایی استینگر هستند که واشنگتن و متحدانش از همان اوایل جنگ در اوکراین آنها را به این کشور منتقل کرده‌اند.

ارسال نظر