شناسه خبر : 21398

انجام تمرینات ورزشی موجب افزایش طول عمر می شود

انجام تمرینات ورزشی موجب افزایش طول عمر می شود

محققان ژاپنی گزارش می دهند که افزودن تمرینات قدرتی منظم به برنامه ورزشی نه تنها شما را قوی تر می کند، بلکه موجب افزایش طول عمر هم می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در هفته تقویت عضلانی ممکن است خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی و مرگ ناشی از بیماری قلبی و عروقی، دیابت یا سرطان را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

«هاروکی موما»، محقق ارشد از دانشگاه توهوکو ژاپن، می‌گوید: «انجام فعالیت‌های تقویت‌کننده ماهیچه‌ها، مستقل از فعالیت‌های هوازی، فواید متعددی برای سلامت دارد.»

تمرینات قدرتی شامل وزنه زدن، استفاده از باندهای مقاومتی و انجام حرکات فشاری، دراز و نشست و اسکات است. به گفته محققان، این نوع ورزش می‌تواند شامل باغبانی سنگین، مانند حفاری و بیل زدن نیز باشد.

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۱۶ مطالعه منتشر شده را جمع آوری کردند. این مطالعات از حدود ۴۰۰۰ شرکت‌کننده تا تقریباً ۴۸۰ هزار نفر متغیر بود.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که تقویت عضلانی با ۱۰ تا ۱۷ درصد کاهش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی و همچنین مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت، سرطان ریه و به طورکلی سرطان مرتبط است.

آنها هیچ ارتباطی بین تقویت عضلات و کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ، کلیه، مثانه یا پانکراس پیدا نکردند.

بیشترین فایده، زمانی مشاهده شد که تمرینات قدرتی تا یک ساعت در هفته انجام شود.

اما بیشتر از این زمان، لزوماً بهتر نبود. بیش از ۶۰ دقیقه ورزش قدرتی در هفته، هیچ مزیت دیگری در پیشگیری از مرگ زودرس مشاهده نشد.

حتی بهتر از تمرین قدرتی به تنهایی، ترکیب آن با ورزش‌های هوازی بود. تمرینات هوازی شامل شنا، دوچرخه سواری، پیاده روی و قایقرانی است.

محققان دریافتند این ترکیب خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را تا ۴۰ درصد کاهش داد. همچنین مرگ ناشی از بیماری قلب و عروقی ۴۶ درصد و سرطان ۲۸ درصد کاهش می‌یابد.

ارسال نظر