شناسه خبر : 11481

نسخه الکترونیک در اداره‌کل بیمه سلامت استان قزوین عملیاتی شد

نسخه الکترونیک در اداره‌کل بیمه سلامت استان قزوین عملیاتی شد

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین از اجرایی شدن حذف دفترچه کاغذی بیمه شدگان بیمه سلامت و جایگزین شدن نسخه الکترونیک از اول تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، قاسم بهرامی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه سازمان بیمه سلامت، همه مؤسسات سرپایی اعم از مطب پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری در قالب نسخه الکترونیک به بیمه شدگان بیمه سلامت ارائه خدمت می‌کنند و نسخه کاغذی حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سیاست، با توجه به افزایش هزینه ۳۰ هزار تومانی کاغذ، چاپ و کارمزد دفترچه‌های درمانی و در راستای کاهش هزینه‌های سازمان در این بخش و همچنین تعیین تکلیف قانونی سازمان بیمه سلامت در حرکت به سمت استقرار دولت الکترونیک صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تنها صرف خرید کاغذ، چاپ و تولید دفترچه توسط بیمه‌ها می‌شود که با عملیاتی شدن نسخه الکترونیک، صرفه جویی در این بخش را شاهد خواهیم بود.

بهرامی همچنین با اشاره به همکاری نزدیک مؤسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت در این راستا، افزود: در بخش سرپایی، همانند بخش بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی، از این تاریخ دیگر نیازی به ارائه دفترچه کاغذی نیست و مراجعین می‌توانند تنها با ارائه کد ملی، در صورت داشتن استحقاق درمان، خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی در ادامه از تصمیم این سازمان در حذف دفترچه در بیمارستان‌های خصوصی نیز در آینده نزدیک خبر داد و یادآور شد: سازمان بیمه سلامت تصمیم دارد علاوه بر بیمارستان‌های دانشگاهی، نسخه الکترونیکی را در بیمارستان‌های بخش خصوصی هم عملیاتی کند و بیمه شده در زمان دریافت خدمات درمانی، تنها با ارائه کد ملی، جهت بررسی چگونگی اعتبار بیمه، استحقاق سنجی خواهد شد.

ارسال نظر