شناسه خبر : 17127

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک‌ های خصوصی مشکلی با واگذاری املاک مازاد خود در بورس کالا ندارند / بانک های خصوصی ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده اند

بانک‌ های خصوصی مشکلی با واگذاری املاک مازاد خود در بورس کالا ندارند / بانک های خصوصی ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده اند

دبیر کل کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی گفت: در بانکهای خصوصی به ندرت بنگاهداری می شود و بانکها تابع مقررات بانک مرکزی هستند و با واگذاری شرکت های مازاد خود از طرق مختلف مثل بورس کالا مشکلی ندارند.

چابک آنلاین ،محسن خائف الهی ؛ محمد رضا جمشیدی در گفت وگو با چابک آنلاین گفت: برخی از بانکها شعب مازاد دارند و می توانند آن ها را نیز از طریق بورس کالا به فروش برسانند.

دبیر کل کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی خاطر نشان کرد: بانکهای خصوصی  ۱۱ کارگاه تولیدی را در کل کشور تملیک کرده اند که ۴ فقره از آنها در اختیار  صاحبان قبلی است و در آنجا مشغول به کار هستند.

جمشیدی در این باره تصریح کرد: صاحبان این کارگاهها با این هدف مشغول به کار هستند که بتوانند بدهی خود را به بانکها بپردازند و کارگاه به ایشان اقاله شود.

به گفته وی، پنج مورد از کارگاههای تولیدی تملیکی هم مربوط به کارخانجاتی است که صاحبان آن تسهیلاتی را از بانک اخذ کرده اند و در جای دیگری وجه مربوطه را هزینه کرده اند.

دبیر کل کانون بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی در رابطه با دو واحد صنعتی دیگر نیز که به تملیک بانکهای خصوصی کشور در آمده، تصریح کرد: یک کارخانه یخ سازی و یک مرغداری نیز تملیک شده است که صاحبان آن تمایلی به ادامه کار نداشتند.

جمشیدی گفت: این آمار به تأیید ستاد تسهیل قانون رفع موانع تولید نیز رسیده است.

به گفته وی، بانکها چشم داشتی به افزایش قیمتی که شامل حال املاک تملیکی شده است ندارند و آماده اند تا پس از اینکه وام گیرنده ها بدهی خود را به بانکها پرداخت کردند املاک مربوطه را به آنها اقاله کنند.

ارسال نظر