شناسه خبر : 18273

آمار مستندی از اشتغال در فضای مجازی وجود ندارد

آمار مستندی از اشتغال در فضای مجازی وجود ندارد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه برای اشتغال در فضای مجازی آمار مستندی وجود ندارد، گفت: تلاش خواهیم کرد در استان تهران برای آبادانی از اموال مازاد شناسایی شده بهره بگیریم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شفیعی، در تشریح روند شناسایی و بهره گیری از اموال مازاد در سطح استان تهران گفت: سال گذشته اموال مازادی که شناسایی کردیم نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان بود که فقط در یک مرحله این اموال که در دست دستگاه‌های اجرایی بود، شناسایی شد و برآورد ما این است که به مراتب این اموال مازاد بیشتر است. در فروش و واگذاری این اموال موفقیتی حاصل نشد و قرار شد امسال تلاش‌های بیشتری صورت گیرد که این اموال راکد را واگذار کنیم تا برای آبادی استان از آن استفاده کنیم.

وی درباره کمک‌های دولت به مسائل زیرساختی استان تهران افزود: عموما شهرداری‌ها از منابع درآمدی خود باید شهر را اداره کنند و شهرداری تهران نیز منابعی را در اختیار دارد اما به دلیل اینکه بارگذاری جمعیت در تهران داریم که ناشی از مهاجرت‌هاست و موضوع پایتخت بودن شهر تهران نیز انتظاراتی را ایجاد می‌کند، دولت از شهرداری تهران حمایت می‌کند و در حوزه حمل و نقل عمومی کمک‌هایی از سوی دولت انجام شده است.

شفیعی ادامه داد: رویکرد ما این است که طرح‌ها و پروژه‌هایی که جنبه اقتصادی دارند از طریق واگذاری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی دولتی به اجرا برسانیم؛ در حقیقت به دنبال این هستیم که منابع دولتی را صرف مواردی کنیم که جنبه اجتماعی دارد و این امر تلاش بیشتر مسئولان شهری را نیز می‌طلبد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران درباره آمار اشتغال در فضای مجازی نیز گفت: درباره آمار اشتغال در فضای مجازی، آمار مستندی وجود ندارد که همین مسئله یکی از چالش‌های ماست که اگر آمار مستندی ارائه شود این موضوع بهتر راهبری می‌شود و علت آن این است که این نوع کسب و کارها متفاوت از فضای واقعی هستند و ویژگی‌های یک شغل در فضای مجازی که بتوانیم آن را رصد کنیم، در کشور ما شکل نگرفته است.

ارسال نظر