شناسه خبر : 13300

ارزش باقیمانده سهام دولت در سه بانک ۲۴ هزار میلیارد تومان است

ارزش باقیمانده سهام دولت در سه بانک 24 هزار میلیارد تومان است

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، عباس معمارنژاد، در مورد اینکه آیا قرار است باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت ، تجارت و صادرات در قالب صندوق دارا سوم به مردم عرضه شود، گفت: بله همین طور است. باقیمانده سهام دولت در این بانک‌ها در قالب صندوق دارا سوم ارائه می‌شود و  اکنون این طرح در مرحله اخذ مصوبه دولت است که بعد از مصوبه دولت چگونگی ارائه این سهام مشخص می‌شود.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه ارزش باقیمانده سهام دولت در سه بانک چقدر است، گفت: به قیمت امروز بورس ارزش این سهام 24 هزار میلیارد تومان است که قرار است در قالب دارا سوم و از طریق بورس اوراق بهادار تهران به مردم ارائه شود. 

در راستای واگذاری تصدی‌های دولت به مردم و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات از طریق سهام عدالت به مردم واگذار شده بود و هنوز سهم دولت در هر یک از این بانک‌ها حدود 20 درصد باقی‌مانده بود که مقرر شده بود دولت باقیمانده این سهام را به مردم ارائه کند، اما با وجود اینکه باقیمانده این سهام در قالب صندوق قابل معامله بورسی (ETF) یا همان دارا یکم در سال جاری ارائه شد، اما همه این سهام دولت به فروش نرسید و از حدود 20 هزار میلیارد تومان ارزش سهام دولت حدود 6700 میلیارد تومان به مردم ارائه شد و باقیمانده سهام دولت ماند.

اکنون دولت می‌خواهد باقیمانده سهام خود را در این بانک به حدود 24 هزار میلیارد رسیده را در قالب صندوق دارا سوم و از طریق بورس به مردم ارائه کند.

ارسال نظر