شناسه خبر : 12497

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان در حال پیگیری است

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان در حال پیگیری است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان در حال پیگیری است و از ابتدای مهر ماه خبرهای خوشی برای همسان‌سازی کامل‌تر و متناسب‌تر با حقوق شاغلین همطراز اعلام می‌شود و در حال نهایی کردن احکام هستیم.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری با تشریح گزارش عملکرد ۶ ماهه صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: عمده فعالیت‌های ما در این مدت بر دو حوزه اصلی اجتماعی و اقتصادی متمرکز بوده که در چارچوب هدف اصلی و راهبردی یعنی «ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان» قابل بیان است.

حقوق و معیشت

وی اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه حقوق و معیشت را این‌گونه توضیح داد: در این بخش، «همسان‌سازی» را با جدیت و با کمک خود بازنشستگان عزیز پیگیری کردیم که در نهایت با مساعدت‌های وزیر محترم رفاه و تلاش‌های مجدانه رییس سازمان برنامه و بودجه اقدامات موثری در سال جاری انجام شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تامین ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در ابتدای سال ۹۹ و صدور احکام آن در فروردین‌ماه را بخشی از این تلاش‌ها برشمرد و اظهارداشت: باوجود اینکه بودجه ما ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود، ولی به افزایش ۶۵۰۰ میلیارد تومانی رسید و توانستیم افزایش به نسبت مناسبی را امسال علاوه بر ۱۵ درصد افزایش سنواتی انجام دهیم. همسان‌سازی همچنان در حال پیگیری است و انشاءالله از ابتدای مهرماه خبرهای خوشی برای همسان‌سازی کامل‌تر و متناسب‌تر با حقوق شاغلین همطراز اعلام می‌شود و ما در حال نهایی کردن احکام هستیم.

وی بیمه تکمیلی درمان را مطالبه دیگر و خواسته بحق بازنشستگان این صندوق برشمرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه هم، اتفاق خوبی رخ داد و از خردادماه امسال، سرانه بازنشستگان از ۶۰ هزار تومان در ماه به ۱۴۰ هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرد. این افزایش سرانه، باعث می‌شود تا خدمات بهتری هم انجام شود و این درحالی است که سهم بازنشستگان همانند سال قبل همان ۳۰ هزار تومان باقی مانده، ولی با افزایش سرانه از سوی دولت و خود صندوق هم سرانه افزایش یافت، هم پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان به دو برابر و بعضا بیشتر افزایش داده شد و هم برخی پوشش‌ها و خدمات جدید به قرارداد اضافه شد.

 

ارسال نظر