شناسه خبر : 11756

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

صنعت لیزینگ دوره بلوغ خود را به خوبی نگذراند

صنعت لیزینگ دوره بلوغ خود را به خوبی نگذراند

رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ مهرکشاورزی، اعلام کرد: فروش خودروکه حدود ۶۰ درصد از سبد عملیاتی لیزینگ‌ها را تشکیل می‌دهد، به کمتراز۱۰ درصد دوران رونق رسیده و ازطرف دیگر، تقاضا بسیار افزایش یافته است.

چابک آنلاین، رژین میدانی، "سید حسام الدین پورعباسی" در گفت و گو با چابک آنلاین افزود: در شرایط فعلی، نوسانات قیمت ارز و قوانین دست و پاگیر، بسیاری از توزیع کنندگانی که واردکننده کالاهای خارجی بودند، با مواجهه با برخی ممنوعیت ها مثل ممنوعیت لوازم خانگی کنار رفته و شرکت های لیزینگ این بخش از بازار را نیز از دست داده اند.

وی،افزود: شرکت های لیزینگ نمی توانند به بازار کالاهای وارداتی قاچاق به دلیل مشکلات قانونی و تعزیراتی و عدم وجود ضمانت نامه برای این کالاها، ورود کنند؛ از این رو، بازار کالاهای دست دوم گرم می شود.

رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ مهرکشاورزی عنوان کرد: اگر بازار خودروهای دست دوم کنترل شده نباشد، باعث به وجود آمدن واسطه های چندلایه یا دلالی منفی می شود.

وی،درخصوص"قیاس بازار خودروهای داخلی و خارجی و میزان تمایل متقاضیان به هریک"،گفت: اگر در یک شرایط رقابتی و آزاد قرار داشتیم، متقاضیان، بیشتر به خرید خودروهای خارجی تمایل داشتند.

پورعباسی توضیح داد: در کشور، بازار خودرو و تولید آن انحصاری است و گمرکی مربوط به واردات کالاهای خارجی، قیمت تمام شده این کالاها را بسیار بالا می برد؛ از این سو، بیشتر متقاضیان به ناچار به سمت خرید خودروهای داخلی می روند.

رییس هیات مدیره شرکت لیزینگ مهرکشاورزی اظهار داشت: بانک مرکزی و سایر نهادهای بالادستی سیاست گذار به این نکته توجه داشته باشند که شرکت های لیزینگ پس از بانک ها در جهان از نظر تاثیرگذاری بر اقتصاد رتبه دوم را به خود اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: صنعت لیزینگ دوره بلوغ خود را به دلیل برخی گران فروشی ها  به خوبی نگذراند.

پورعباسی بیان کرد: در حال حاضر شرکت های لیزینگ فقط می توانند معامله  کالاهای مصرفی بادوام و کالاهای سرمایه ای را تسهیل کنند؛ در صورتی که اگر توسعه در مجوزها و قراردها صورت بگیرد، می توان در حوزه تولید محتوا، خدمات، اطلاعات و تجارت آنلاین هم ورود کرد.

وی اضافه کرد: با ورود لیزینگ ها به حوزه شرکت های دانش بنیان و های تک (فناوری های برتر)، می توان به تامین مالی این کسب وکارهای نوین که نقش موثری از طریق مهندسی معکوس بر اقتصاد کشور دارند ولی با مشکلات مالی مواجه اند، کمک کرد.

 

ارسال نظر