شناسه خبر : 11515

زمینه آزادی ۱۰ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد

زمینه آزادی ۱۰ هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شد

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: با همت و تلاش نمایندگی ستاد دیه استان تهران، نیکوکاران و خیرین طی شانزده سال گذشته، زمینه آزادی تعداد ۱۰ هزار و ۷۰۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم نمودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از اداره کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب با اعلام این خبر گفت: طی شانزده سال گذشته، ۳هزار و ۸۶۸ نفر زندانی محکوم به پرداخت دیه حوادث غیرعمد و ۶ هزار و ۸۳۸ نفر زندانی مالی بدهکار که فاقد سوابق کیفری بودند، با پیگیری و تلاش مددکاران نمایندگی ستاد دیه استان، مساعدت مراجع قضایی در زمینه قبولی اعسار و کمک خیرین آزاد شدند که همگی نیازمند و واجد شرایط بودند.

 وی ادامه داد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس همکاری، نیکوکاری و خدمت‌رسانی به مردم است که در جلوه‌های مختلف به وجود می‌آید و یکی از شاخصه‌های ارتباط یک انسان مسلمان در کنار ارتباط با خالق و ارتباط با خویش، ارتباط با محیط و انسان‌ها است که یکی از راه‌های آن خدمت به خلق و اهتمام به این امر می‌باشد.

عضو هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران همچنین اظهار داشت: زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه ممکن است آسیب های اجتماعی، روحی و اقتصادی نیز گریبانگیر خانواده اش شود.

حیات الغیب با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده اند، افزود: در شرایط کنونی که خانواده های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می نماید.

ارسال نظر