شناسه خبر : 7826

برقراری بیمه بیکاری در استان قزوین ۲۵ درصد کاهش داشته است

برقراری بیمه بیکاری در استان قزوین ۲۵ درصد کاهش داشته است

تعدیل نیرو در استان قزوین طی ۶ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۱۸۵ تعدیل نیرو در استان اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته با سه هزار و ۹۳۹ تن، کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

مسعود بابایی با بیان اینکه تعداد برقراری بیمه بیکاری در استان ۲۵ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: طبق آمارها از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲ هزار و ۴۷۰ نفر مقرری بیمه بیکاری برقرار شده که این رقم نسبت به سال گذشته با سه هزار و ۳۲۲ بیمه بیکاری کاهش چشمگیری یافته است.

وی در مورد کمک به واحدهای مشکل‌دار استان، توضیح داد: در سال جاری به ۱۱ واحد مشکل‌دار در استان قزوین کمک شد که از این میان هزار و ۷۹۶ کارگر از حمایت‌های اداره کار برخوردار شدند.

بابایی تعداد کل مقرری بگیران استان قزوین را هفت هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: حمایت‌های اداره کار برای اشتغال مجدد این افراد و همچنین کوتاه شدن فرآیند برقراری بیمه بیکاری نسبت به سال‌های گذشته از وضعیت بهتری برخوردار است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطر نشان کرد: تحریم‌های آمریکا و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در استان قزوین سبب شده تا کارگران متاثر از این فضا با مشکلات فراوانی رو به رو شوند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی، ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

ارسال نظر