شناسه خبر : 7218

شرکت‌های بیمه‌ای رقابت سالمی با یکدیگر ندارند/ صنعت حمل و نقل ازعملکرد بیمه‌ای‌ها راضی نیستند

شرکت‌های بیمه‌ای رقابت سالمی با یکدیگر ندارند/ صنعت حمل و نقل ازعملکرد بیمه‌ای‌ها راضی نیستند

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین المللی اعلام کرد: بزرگترین معضل شرکت‌های حمل و نقل بین المللی با شرکت‌های ‌‌بیمه‌ای در هنگام پرداخت خسارت است که همیشه به دادگاه ختم می‌شود!

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی"جواد سمساریلر"درگفت و گو با چابک آنلاین گفت: شرکت های بیمه کمک حال حمل و نقل بین المللی هستند اما مشکلاتی که بین خود شرکت های بیمه ای وجوددارد و روزبه روز بیشتر می شود مشتریان را سردرگم کرده است.

وی افزود:شرکت های بیمه ای رقابت سالمی با یکدیگر ندارند،هرروز انواع نرخ ها را ارائه می دهند و مشتریان خود را سردرگم می کنند و اعتماد مشتریان به شرکت های بیمه ای را از بین می برند.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی بیان کرد: ولی آنچه در مورد تمام شرکت های بیمه ای صدق می کند این است که  شرکت های بیمه تا زمانیکه می خواهند یک پرتفو را بدست بیاورند همه چیز خوب است اما درزمان پرداخت خسارت با مشکلات بسیاری با آنها مواجه می شویم.

سمساریلرافزود: شرکت های بیمه دلیل اصلی این موضوع را مشکلات اداری کشورعنوان می کنند.

وی اظهار کرد: در زمانیکه یک خسارتی در اثر تخلیه، بارگیری یا تصادف به بار داخل محفظه کامیون وارد می شود ما همیشه با مشکل دریافت خسارت مواجه هستیم و حداقل یک دادگاه باید برویم و بعد خسارت را دریافت کنیم.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی گفت:در حال حاضر که شرکت های بیمه خارجی کامیون های ما را بیمه نمی کنند چاره ای نداریم و مجبوربه استفاده از بیمه های داخلی هستیم.

سمساریلرتصریح کرد: درهمه جای دنیا اگر دوماشین تصادف کنند یک شماره ردو بدل می کنند وشرکت های بیمه ی آنها با یکدیگر تسویه می کنند . اما در ایران خود بیمه گزار درگیر می شود.

وی بیان کرد: مطابق با ماده 30 قانون بیمه ایران هر کالایی که توسط کامیون بارگیری شده باید سالم تحویل داده شود در غیراین صورت خسارت آن باید پرداخت شود.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی عنوان کرد : در زمانیکه که با شرکت بیمه آسیا در رابطه با ترانزیت کار می کردیم به آنها  پیشنهاد دادیم  که ریکاوریها توسط ما انجام شود زیرا درشرکت های بیمه اشخاصی که مسلط به  مقررات بین المللی باشند کم هستند .

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلاتی که بیمه های ایرانی دارند سیستم ریکاوری است .تمام کامیون های حمل و نقل برای تمام کالا ها و شخص ثالث حتما باید بیمه نامه داشته باشند زمانیکه خسارتی ایجاد می شود در شرایطی که بیمه باربری وجودداشته باشد شخص می رود و ازشرکت بیمه  خسارت  خود را دریافت می کند.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی افزود:متاسفانه این ارتباط بین دو بیمه نامه در کشور ما وجود ندارد و همیشه برای پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه درگیر دادگاه می شویم .

 

ارسال نظر