شناسه خبر : 6968

شاخص گروه بیمه در یک سال اخیر ۱۳۵ درصد رشد داشت / نمادهای بیمه‌ای رشد بیشتری را نسبت به بازار رقم زدند

شاخص گروه بیمه در یک سال اخیر 135 درصد رشد داشت / نمادهای بیمه‌ای رشد بیشتری را نسبت به بازار رقم زدند

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه "در هفته‌های پیش رو احتمال ریزش برای سهام شرکت‌های بیمه نمی‌دهم" گفت: اگر مساله افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای از محل تجدید ارزیابی‌ها به لحاظ قانونی راحت تر شود، این شرکت‌ها به اندازه ای دارایی‌های با ارزش دارند که بتوانند یک بازار با‌ ارزش و قابل ملاحظه‌ای را در پیش روی سهامداران قرار دهند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، همایون دارابی در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: شرکت های بیمه در سال جاری به دلیل رشد املاک و ارزش سرمایه گذاری های آنها منفعت هایی به دست آورده اند.

 وی ادامه داد: با توجه به افزایش نرخ تورم ، ارزش کالاهایی که این شرکت های بیمه ای  تحت پوشش قرار می دهند هم افزایش پیدا کرده یعنی درآمد این شرکت ها رو به رشد است، به همین دلیل اکثر سهام  این گروه با رشد خوبی مواجه شده و شرایط مطلوبی را دارند.

به گفته این کارشناس بورس شرکت های بیمه ای یک درصد از بازار سرمایه را تشکیل داده‌اند که ارزش بازار آنها  حدود 10 هزار میلیارد تومان است.

دارابی اظهار کرد که " در یک سال اخیر بازدهی شرکت های بیمه چیزی در حدود 15.6 درصد بوده و عملکرد آنها 47 درصد از گذشته تا به امروز رشد داشته، همچنین در یک سال اخیر شاخص گروه بیمه ای 135 درصد رشد داشته، درحالیکه کل بازار سرمایه حدود 127 درصد رشده داشته است."

وی افزود که این " 135 درصد رشد شاخص بیمه نسبت به 127 درصد کل بازار بورس و فرابورس نشان می دهد که نمادهای بیمه ای رشد بیشتری را نسبت به بازار انجام داده اند و شرایط این گروه متناسب با بازار تغییر کرده است."

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: اکثر شرکت های بیمه ای  با توجه به اشراف کامل بیمه مرکزی به آنها و رعایت قوانین و مقررات، شرایط خوبی داشته و کمتر شاهد مواردی هست که دارای بندهای حسابرسی قابل ملاحظه ای باشد، به همین دلیل اکثر نمادهای گروه بیمه ای، نمادهای خوبی هستند.

با این حال دارابی معتقد است که شرکت های بیمه باید توجه بیشتری به هزینه و ضریب خسارت خود نسبت به درآمد ها داشته باشند و سرمایه گذاری ها را مطابق با استانداردها انجام دهند.

 

ارسال نظر