شناسه خبر : 6961

تقسیط بیمه سربازی حداکثر در ۱۲ ماه

تقسیط بیمه سربازی حداکثر در 12 ماه

محمد محمدی هفته تامین اجتماعی را به بیمه شدگان، بازنشستگان، کارفرمایان و کارکنان این سازمان تبریک گفت .

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدی در خصوص عدم پرداخت بیمه از سوی کارفرمایان گفت: در صورتی که کارفرما برای دوران اشتغال کارگر حق بیمه پرداخت نکرده باشد کارگر می تواند به شعبه تامین اجتماعی مراجعه و در خواست ادعای سابقه را ارائه کند پس از تکمیل فرم های مربوطه و الصاق مدارک لازم،  سازمان تامین اجتماعی موضوع را بررسی می کند و در صورت صحت آن حق بیمه را از کارفرما مطالبه می کند.

وی در خصوص ارائه دستمزد واقعی مبنای حق بیمه افزود: برخی کارفرمایان و بیمه شدگان در هنگام پرداخت حق بیمه حداقل دستمزد را انتخاب می کنند که قطعا در میزان مستمری بازنشستگی آنها موثر است و لذا به همه بیمه شدگان و کارفرمایان توصیه می کنیم که دستمزد واقعی خود را اعلام کنند تا درآینده نیز مستمری آنها مناسبتر شود.

محمدی  در مورد بیمه سربازی اظهار داشت: اگر فرد قبل از سربازی دارای سابقه پرداخت حق بیمه باشد سربازی به عنوان سابقه بیمه محسوب می شود . در صورتی که فرد  قبل از سربازی فاقد سابقه حق بیمه باشد و 2 سال سابقه حق بیمه پس از سربازی را داشته باشد می تواند به شعبه مراجعه و برای احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه اقدام کند. چنانچه فرد قادر به پرداخت یک جا نباشد در 12 ماه می تواند تقسیط کند.

 

ارسال نظر