شناسه خبر : 6952

تامین اجتماعی خراسان جنوبی بابت بیمه بیکاری ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرد

تامین اجتماعی خراسان جنوبی بابت بیمه بیکاری ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرد

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: بیمه شدگان اجباری سازمان در خراسان جنوبی با افزایش سه هزار نفری نسبت به سال گذشته به بیش از ۷۷ هزار نفر رسیده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، مجید درویشی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۴۷ درصد جامعه از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۱۱۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۱۱۷ هزار و ۴۲۱ مستمری بگیر وجود دارد که با احتساب خانواده هایشان ۳۶۳ هزار نفر می شوند.

درویشی ادامه داد: این تعداد از خدمت بگیران در حالی است که در سال گذشته بیمه شدگان اصلی ۱۱۴ هزار و ۸۹۰ نفر و مستمری بگیران تنها ۱۵ هزار و ۸۴۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آمار بیمه شدگان اجباری از منظر ایجاد اشتغال افزود: بیمه شدگان اجباری در ابتدای سال ۹۷ حدود ۷۴ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که در حال حاضر به ۷۷ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده است و افزایش سه هزار نفری را نشان می دهد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارگاه های تحت پوشش تأمین اجتماعی در خراسان جنوبی ۱۱ هزار و ۸۸۷ واحد است، گفت: سال گذشته بابت تعهدات بلند مدت ۳۹۳ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

درویشی اظهار کرد: همچنین سال گذشته بابت تعهدات کوتاه مدت ۱۳ میلیارد تومان و بابت بیمه بیکاری ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر در تأمین اجتماعی ۶۴ نوع خدمت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه می شود.

ارسال نظر