شناسه خبر : 6947

کارفرمایان بدهکار می‌توانند از بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کنند

کارفرمایان بدهکار می‌توانند از بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کنند

فرماندار دیر استان بوشهر از سازمان تامین اجتماعی خواست تا نسبت به بیمه کارگران فصلی بخش کشاورزی در این شهرستان اقدام کند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، کریم علی حسنی روز سه شنبه در بازدید از شعبه تأمین اجتماعی دیر افزود: شمار زیادی از کارگران فصلی در بخش کشاورزی به مدت ۶ ماه با حقوق روزانه ٧٠٠ هزار ریال مشغول به کار هستند که برای آنان بیمه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با بیمه شدن این کارگران علاوه بر سابقه کاری آمار و اطلاعات واقعی اشتغال به دست می‌آید و آرامشی برای این کارگران است.

علی حسنی ادامه داد: اگر در این زمینه به راهکار و مصوبه‌ای نیاز است این فرمانداری آماده پیگیری است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی دیر با ١٠٠ درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری آماده بهره برداری است و مردم انتظار دارند که این درمانگاه با تجهیزات کامل تکمیل شود.

علی حسنی اضافه کرد: رعایت قانون و مردم داری از مهم‌ترین شاخص‌های مدیریتی است که تاکنون نارضایتی از شعبه تأمین اجتماعی دیر گزارش نشده است.

رئیس تأمین اجتماعی دیر گفت: روان سازی دسترسی ارباب رجوع به خدمات بیمه‌ای در این اداره از طریق سامانه متمرکز خدمات غیر حضوری به اوج خود رسیده است.

عبدالله عباسی افزود: برای رونق تولید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی کارفرمایان بدهکار با تقسیط اصل بدهی می‌توانند از بخشودگی جرایم بیمه‌ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: از مجموع ۶۴ هزار نفر جمعیت شهرستان دیر ۳۲ هزار نفر زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند و برای خدمت رسانی به جامعه هدف درمانگاهی متناسب با شأن و جایگاه مردم با پیشرفت ١٠٠ درصد دردست حداث است که امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

عباسی در باره بخشودگی جرایم بیمه‌ای گفت: دستور العمل بخشش و بدهی جرایم کارفرما ابلاغ و ۹۰ درصد خدمات تأمین اجتماعی بر محور آی تی انجام می‌گیرد.

رئیس اداره تأمین اجتماعی دیر افزود: الکترونیکی شدن پرونده‌ها، بازرسی بصورت جی پی اس، حذف دفترچه تأمین اجتماعی و خط کشی هدایت ارباب رجوع در محل کار از دیگر خدمات تأمین اجتماعی شهرستان دیر است.

وی بیان کرد: شعبه تأمین اجتماعی دیر در استان بوشهر پیشرو در راه اندازی فیبر نوری بوده است و سال گذشته در نظارت و ارزیابی عملکرد رتبه برتر کشور بدست آورد.

شهرستان دیر در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج فصل (زمستانی) است که سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن محصول تولید می کند و در فصل کاشت و برداشت این محصول کارگران فصلی زیادی به کار مشغول می شوند.

 

ارسال نظر