شناسه خبر : 6922

قطع مقرری بیمه بیکاری ۱۰۰ میلیارد ریال در صندوق بیکاری آذربایجان غربی صرفه جویی کرد

قطع مقرری بیمه بیکاری  ۱۰۰ میلیارد ریال در صندوق  بیکاری آذربایجان غربی صرفه جویی کرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: این استان در حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری رتبه دوم را در بین ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داد که نشان‌دهنده توجه روزافزون به این بخش است.

 به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا نقی زاده افزود: این امر در راستای رسیدگی سریع به پرونده‌های افراد بیکار شده در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی، کاهش اعتراض‌های کارگری و جلوگیری از بروز تجمع‌ها و ایجاد زمینه برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حفظ و حمایت از پایداری مشاغل و در صورت لزوم پرداخت مقرری بیمه بیکاری است که تاکنون در هر ۲ حوزه به خوبی عمل کرده‌ایم.

وی بیان کرد: طی سال گذشته در حوزه بیمه بیکاری با اشتغال مجدد و قطع مقرری بگیران بیمه بیکاری، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در صندوق بیمه بیکاری آذربایجان غربی صرفه جویی شد که رقمی قابل توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در راستای کاهش اعتراض‌های کارگری، کنترل اعتراض‌ها در داخل کارگاه و جلوگیری از بروز تجمع‌های کارگری با ابتکار این اداره کل، هر ماه به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط از کارگاه‌های مشکل دار بازدید می‌شود تا مشکلات کارگران به صورت رو در رو مطرح و راه حلی برای آنها اندیشیده شود.

نقی زاده با اشاره به اینکه بازگشت مجدد مقرری بگیران به کار از جمله اهداف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، افزود: ارائه آموزش‌های کاربردی به مستمری بگیران، مدیریت در پرداخت منابع صندوق بیمه بیکاری و بستر سازی جهت جذب مقرری بگیران توسط کارفرمایان از جمله دیگر اقدامات در این بخش به شمار می‌رود.

به گفته مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته ۱۸ هزار نفر بیکار مقرری بگیر در کشور صاحب شغل شدند که یک رکورد به شمار می‌رود.

این استان هفته گذشته نیز به عنوان استان برتر در ارائه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و استان دوم کشور در حمایت از طرح مشاغل خانگی انتخاب شد.

 

ارسال نظر