شناسه خبر : 6907

بیمه بیکاری به۲۲۸ نفر پرداخت شد

بیمه بیکاری به۲۲۸ نفر پرداخت شد

رئیس تأمین اجتماعی رودسر از پوشش ۴۲ درصدی جمعیت این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۳۵ میلیارد ریال مقرری بیمه بیکاری به ۲۲۸ نفر پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین، به نقل از مهر محمد هرمزی  با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور است، افزود: پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) صاحبان حرفه، مشاغل آزاد، بیمه شدگان اختیاری و سایر گروه‌های بیمه‌ای اعم از رانندگان، بافندگان و بیمه شدگان توافقی از جمله مأموریت های سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ درصد مردم شهرستان رودسر تحت پوشش بیمه ای تأمین اجتماعی قرار دارند، گفت: در مجموع ۳۴ هزار و ۹۷۰ نفر از جمعیت شهرستان رودسر تحت پوشش هستند.

هرمزی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۳ نفر از جمعیت شهرستان بیمه شده و ۳ هزار و ۵۲۳ نفر نیز مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی بودند، اظهار کرد: به ترتیب رشد بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان رودسر در سال گذشته نسبت به سال قبل تر ۶ و ۸ درصد بوده است.

رئیس تامین اجتماعی رودسر با تأکید بر لزوم بیمه کارگران از سوی کارفرمایان، ادامه داد: پوشش بیمه ای کارگران به افزایش اطمینان خاطر و ایجاد امنیت روحی و سلامت جسمی و در نهایت ارتقای بهره وری نیروی کار منجر می شود.

هرمزی با بیان اینکه بر اساس قانون، تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها تأمین می شود، گفت: به همین دلیل دارایی‌ها و سرمایه‌های این سازمان متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.

پرداخت ۴۲ میلیارد ریالی کمک هزینه به بیمه شدگان در سال گذشته

وی در ادامه به پرداختی‌های سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته در قالب کمک‌های کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه بارداری، بیکاری، پروتزواروتز ۴۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

رئیس تأمین اجتماعی رودسر ادامه داد: همچنین در سال گذشته میزان تعهدات بلندمدت سازمان بهزیستی شامل مستمری بازنشستگی، کارافتادگی، بازماندگان ۵۸۱ میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال بوده که پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به پرداخت مقرری بیمه بیکاری، افزود: ۳۵ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال مقرری بیکاری به ۲۲۸ نفر در سال گذشته در شهرستان رودسر پرداخت شده است.

هرمزی به افتتاح کارگزاری تأمین اجتماعی در شهرستان رودسر همزمان با هفته تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: این کارگزای با اهداف روان سازی امور فعالیت‌ها، ارتقای سطح رضایتمندی در مخاطبان، نهادینه و نظامند نمودن سیاست برون سپاری افتتاح می شود.

 

ارسال نظر