شناسه خبر : 22035

مستمری مددجویان ۲۰درصد افزایش یافت

مستمری مددجویان ۲۰درصد افزایش یافت

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور از رشد ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، مرتضی حسینی گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۸۰۰ خانوار در قالب ۷ میلیون نفر مددجو در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشمول دریافت مستمری معیشتی شده‌اند و ۵ میلیون نفر در نوبت سازمان بهزیستی قرار دارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خوشبختانه در این سال جدید مستمری مددجویان بهزیستی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت و تعدادی از مددجویان و معلولان در نوبت، تحت پوشش دریافت مستمری قرار خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های دولت اعتبارات سازمان بهزیستی ۴۵ درصد رشد داشته و تصمیم بر این شده است در حوزه آسیب‌ها و حوزه زنان اقدامات جدیدی با اولویت اشتغال، مسکن و معیشت آغاز شود.
حسینی اضافه کرد: در حوزه تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار نیز که در قالب تبصره ۱۶ پرداخت می‌شد امسال به واجدین شرایط مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار پرداخت خواهد شد اما اکوسیستم اشتغالزایی صرفا به پرداخت تسهیلات ختم نمی‌شود و این سازمان در راه‌اندازی و ایجاد بازار فروش نیز مددجویان را یاری خواهد کرد.


استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تامین تجهیزات توانبخشی


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت : در قانون حمایت از معلولان تکالیفی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است اما منابع مالی کفاف رسیدگی مطلوب به اوضاع همه این مددجویان را نمی‌دهد. فراخوانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی سازمان بهزیستی ارسال شده است که بتوان از ظرفیت آن‌ها در تامین تجهیزات توانبخشی کمک گرفته شود.
وی اضافه کرد: همچنین در زمینه مسائل حقوقی نیز برای کمک به مددجویان بهزیستی سامانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد که وکلای خَیر به طور مستقیم با مددجویان بهزیستی مرتبط شوند.
حسینی با اشاره به رشد سالمندی در کشور اظهار داشت: توسعه مراکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه از سالمندان نیز در دستور کار قرار گرفته است که در این حوزه از ظرفیت خیران استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: همه اینها بخشی از فعالیت‌های سازمان بهزیستی بوده و رویکرد اصلی این سازمان استقلال مالی مددجویان از طریق ایجاد اشتغال پایدار است که در کنار آن آموزش‌های روانشناختی و جامعه‌شناسی نیز به مددجویان ارائه می‌شود.

ارسال نظر