شناسه خبر : 20918

۲۰۰ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس افزوده می‌شود

۲۰۰ دستگاه موتورلانس به ناوگان اورژانس افزوده می‌شود

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه موتورلانس به زودی به ناوگان اورژانس در کلانشهرها افزوده می‌شود، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ موتور همیشه فعال و ۵۰ موتور در حالت پشتیبانی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، جعفر میعادفر روز چهارشنبه در یک نشست خبری مجازی افزود: سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور انجام می شود و اکنون یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس شهری و یک هزار و ۲۰۰ پایگاه جاده‌ای داریم همچنین سه هزار پایگاه و ۵۰ اورژانس هوایی نیز فعال هستند.

میعادفر با اشاره به انجام بیش از سه هزار ماموریت امداد هوایی از ابتدای سال تاکنون گفت: ۶۸ درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خدمات شهری را اورژانس موتوری انجام می‌دهد اظهارداشت: بیشترین فعالیت اورژانس موتوری در تهران بوده و  برخی دیگر از شهرهای بزرگ هم به این نوع خدمات‌دهی مجهز هستند.

به گفته رئیس اورژانس کشور، امسال بیش از ۳۰۰ نفر از مادران باردار توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند و پیش‌بینی شده در ماه‌های آینده ۷۰ پایگاه اورژانس هوایی نیز راه اندازی کنیم که البته این اقدام هزینه‌بر بوده و  نمی‌توان در هر شهری این پایگاه‌ها را ایجاد کرد.

میعادفر افزود: انتقال اعضای بدن برای اهدای عضو به نیازمندان نیز از دیگر ماموریت‌های اورژانس هوایی است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ ماموریت در این زمینه انجام شده است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه شعاع عملیات هوایی اورژانس ۳۵۰ کیلومتری است، اظهارداشت: تلاش می کنیم استانداردها در این زمینه رعایت شود و از دولت و مجلس درخواست داریم اعتبار اورژانس هوایی و زمینی را در نظر بگیرند. امسال برای ۵۰ پایگاه هوایی ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی ادامه داد: حدود چهار سال است که آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس افزوده نشده و بسیاری از آمبولانس‌ها فرسوده هستند و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته از این دستگاه‌ها پنج سال استفاده می‌شود و جایگزین دارند.

میعادفر تصریح کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس ۱۴ سال عمر دارند و از  دولت و مجلس درخواست کردیم اعتباراتی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم این دستگاه‌های جدید  را خریداری کنیم.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اکنون در شهرهای بزرگ برای راه‌اندازی پایگاه‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم و از خیران نیز می‌خواهیم همانطور که در امر مدرسه‌سازی فعال هستند ، در خریداری، بهسازی و نوسازی ناوگان اورژانس نیز وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد از ماموریت‌های اورژانس در شهرها و ۲۲ درصد در جاده‌ها اتفاق می‌افتد.

میعادفر به موضوع کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: اکنون در زمینه نیروی انسانی اورژانس کمبود داریم و  قرار شده امسال دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، ایران و اصفهان دانشجوی رشته فوریت‌های پزشکی پذیرش کنند و نیروها به صورت بومی جذب شوند.

دو میلیون دز واکسن از سوی اورژانس تزریق شد
رئیس اورژانس کشور افزود: دو میلیون دز واکسن از سوی نیروهای اورژانس با استقرار پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به مردم تزریق شد و جهاد همه جانبه‌ای در این زمینه با محوریت وزارت بهداشت انجام شد.

تهمیدات لازم برای ۲۲ بهمن 
وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری ۲۲ بهمن گفت: سازمان اورژانس تمهیدات لازم برای برگزاری ۲۲ بهمن پیش بینی کرده و هماهنگی‌ها با ستادهای برگزاری ۲۲ بهمن در سطح تهران و استان‌ها انجام شده است.

ارسال نظر