شناسه خبر : 20685

آموزش و پرورش تا چه میزان دانش آموزان را تحت پوشش بیمه قرار داده است؟

آموزش و پرورش  تا چه میزان دانش آموزان را تحت پوشش بیمه قرار داده است؟

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت غرامت ۱۵ میلیون تومانی بابت فوت دانش‌آموز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، "گودرز کریمی‌فر" مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در توضیح پرداخت هزینه بستری به دانش آموزان مبتلا به کرونا بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای صیانت و مراقب از سلامت دانش آموزان، بیمه‌ی حوادث دانش آموزی را در سرفصل‌های حوادث، بیماری و مسئولیت مدنی پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: جبران هزینه‌ی بستری تمام دانش آموزان کرونایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سراسر کشور (مشروط به بستری در بیمارستان) است؛ به این معنی که به هر دانش آموزی که به کرونا مبتلا شود، تا سقف ۱۰ میلیون تومان هزینه بستری پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که این هزینه بستری برای دانش آموزان بلاعوض خواهد بود.

کریمی فر در توضیح غرامت فوت ناشی از حادثه برای دانش آموزان اظهار داشت: در بیمه حوادث، هر حادثه‌ای برای دانش آموز چه در مدرسه و چه خارج از مدرسه اتفاق بیفتد، هزینه‌های بیمارستانی را بیمه حوادث برابر تعهدات تعریف شده، پرداخت می‌کند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: چه در مدرسه و چه خارج از مدرسه هر اتفاقی بیفتد بیمه حوادث ملزم به پرداخت هزینه‌های بستری و… است. از این رو جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در طول شبانه روز تا سقف ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره پرداخت هزینه درمان سرپایی برای دانش آموزانی که بیمار می‌شوند، بیان کرد: جبران هزینه‌های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا سقف ۶ میلیون تومان برای هر دانش آموز در نظر گرفته شده است.

کریمی‌فر گفت: همچنین جبران هزینه‌های عمل‌های جراحی ناشی از بیماری به شرط بستری تا سقف ۶ میلیون تومان به دانش آموزان پرداخت خواهد شد. علاوه بر جبران غرامت فوت و نقص عضو تا حد دیه کامل برابر رای قطعی دادگاه و مراجع ذیصلاح پرداخت می‌گردد.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هزینه‌ای که هر دانش آموز می‌تواند بابت بیمه دانش آموز پرداخت کند، گفت: سهم پرداختی بیمه حوادث دانش آموزی در طول یک سال تحصیلی و البته در طول شبانه روز ۹ هزار و ۱۷۸ تومان است.

وی درباره نوع پرداخت هزینه درمانی فرهنگیان نیز توضیح داد: فرهنگیان شاغل که افراد تحت تکفل دارند، هزینه درمانی به خصوص خود را دارند بدین صورت که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی آن‌ها هستند اعم از هزینه‌های کرونایی، هزینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی، بستری، جراحی، معاینه پزشکان، هزینه بیماران خاص، هزینه‌های پیوند طبیعی اعضا و هزینه‌های نازایی و ناباروری (فقط زوجین نازا) و هزینه‌های آروتز و پروتز بدون سقف و به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.

کریمی‌فر درباره مراکز درمانی که طرف قرارداد آموزش و پرورش هستند، گفت: فرهنگیان می‌توانند با ارائه کد ملی از همه تعهدات درمانی رایگانی که در مراکز درمانی طرف قرارداد برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

وی تاکید کرد: : تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به فرهنگیان شاغل بیمه شده به همراه افراد تحت تکفل آن‌هاست.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت هزینه درمانی فرهنگیانی که به سایر مراکز درمانی (غیر از طرف قرار داد) مراجعه می‌کنند، گفت: در صورتی که فرهنگیانی که به سایر مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اسناد هزینه شده را به نمایندگی‌های بیمه در سراسر کشور تحویل دهند، برابر تعرفه‌های مصوب بیمارستان‌های دولتی و بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های عمومی غیر دولتی به صورت روزانه هزینه را دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر