شناسه خبر : 19990

اختصاصی چابک آنلاین؛

پهپادها در ارزیابی ریسک کارخانجات بزرگ برای شرکت های بیمه ای مفید هستند

پهپادها در ارزیابی ریسک کارخانجات بزرگ برای شرکت های بیمه ای مفید هستند

مدیر بیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: پهبادها در مواردی که حریق در محوطه‌ای وسیع رخ داده و آتش سوزی باعث شده آوار بر روی دستگاه‌ها ریخته شود می‌تواند برای ارزیابی خسارت شرکتهای بیمه ای کمک کننده باشد.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، میثم ذوالفقارزاده کرمانی" درگفت وگو با چابک‌آنلاین، گفت: پهپاد ها در یکسری موارد خاص همانند ارزیابی خسارت تصادفات جاده‌ای یا پالایشگاهایی که دچارسانحه شدند و خسارت‌هایی که دارای گستردگی و وسعت بسیار زیادی هستند می‌توانند کاربرد داشته باشند.

وی، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای به صورت مستقیم اجازه ارزیابی خسارت ندارند و طبق آیین نامه 85 شورایعالی بیمه برای ارزیابی خسارت باید از کارشناسان رسمی که دارای پروانه ارزیابی ازبیمه مرکزی هستند استفاده کنند، پس ارزیابان باید سعی کنند به روش‌های مختلف برای ارزیابی خسارت دسترسی پیدا کنند.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، خاطرنشان کرد که وقتی خسارتی به وجود می‌آید چندین روش برای برآورد خسارت وجود دارد که بستگی به آن دارد که خسارت به سازه، موجودی مواد، ماشین آلات و یا همه موارد واردشده است.

ذوالفقارزاده کرمانی، با بیان اینکه در حادثه آتش سوزی اولین چیزی که باید مشخص شود، علت حادثه است، گفت: شاید پهپاد بتواند در صنایع و کارخانجاتی که دارای وسعت هستند درعلت حادثه و یافتن کانون حریق کمک کند.

وی، ادامه داد: افرادی که مجوز آیین نامه 85 شورایعالی بیمه را از بیمه مرکزی دارند می‌توانند از این ابزار استفاده کنند که شامل کارشناسان قوه قضاییه، کارشناسان رسمی دادگستری و بازنشستگان شرکت‌های بیمه‌ای می‌شوند زیرا یکی از شروط مهم این آیین نامه این است که ارزیاب نباید درهیچ شرکت بیمه‌ای فعالیت داشته باشد.

مدیربیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اذعان داشت که درهرصنعتی چه بخواهیم یا نخواهیم تکنولوژی باید وارد شود و صنعت بیمه هم جدا از بقیه صنایع نیست و حال  اینکه این تکنولوژی تا چه میزان می‌تواند کمک کند باید بررسی شود.

ارسال نظر