شناسه خبر : 19607

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه با تحول دیجیتال فاصله زیادی دارد

صنعت بیمه با تحول دیجیتال فاصله زیادی دارد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، معتقداست که اکوسیستم سازی، تغییر و تحول در نحوه نگرش شرکت‌های بیمه، هم آوایی درمورد تعریف تحول دیجیتال و سرمایه گذاری لازمه تحول دیجیتال است و انتخاب یک رهبر آگاه تحول دیجیتال در شرکت بیمه کاستی ها را پوشش خواهد داد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "قاسم نعمتی"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، درپاسخ به این پرسش که" حرکت صنعت بیمه کشور به سمت تحول دیجیتال چگونه بوده است؟"، گفت: تحول دیجیتال یک مقدار متفاوت از آن گام‌هایی است که تا الان در صنعت بیمه برداشته شده است.

وی افزود:تحول دیجیتال ادبیات خودرا دارد و لازم است که پیش نیازهای آن رعایت شود، بنابراین باوجود تمام تلاش‌های مثمر ثمر و خوبی که در صنعت بیمه صورت گرفته تا شروع تحول دیجیتال هنوز فاصله زیادی وجود دارد. 

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، افزود: درحوزه تحول دیجیتال باید امکان حضور نیروهای ارزشمند را فراهم کرد و همچنین رهبری دیجیتال را باید در صنعت بیمه و شرکت های بیمه جدی گرفت و به آن شکل داد.

وی اذعان داشت:اگر موارد مذکور در صنعت بیمه کشور نباشد که الان بسیاری از آنها نیست نمی‌توان گفت که این صنعت متحول شده و تحول دیجیتال در آن شکل گرفته است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی، درپاسخ به این پرسش که "چرابعضی از شرکت‌های بیمه تحول دیجیتال و حرکت به سمت آن راجدی نگرفته‌اند؟"، گفت:یکی از چالش‌های اساسی تحول دیجیتال نه تنها در ایران بلکه در تمام جوامع، فرهنگ سازی است.

نعمتی، بیان کرد: مساله جدی نگرفتن تحول دیجیتال در صنعت بیمه ناشی از این است که هنوز فرهنگ سازی لازم در این صنعت در حوزه تحول دیجیتال صورت نگرفته است.

وی، به تعریف یکسان و هم‌آوایی در تحول دیجیتال اشاره کرد و افزود:ممکن است هر فرد از تحول دیجیتال یک برداشت داشته باشد اما درنهایت باید با گفتمان این برداشت های مختلف به هم نزدیک و یک شکل شود تا همه بدانند منظور از تحول دیجیتال چیست.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی،اظهارداشت: از طریق آموزش، برگزاری سمینارها، شنیدن سخنان بزرگان این حوزه و همچنین دیدن سایر صنایع می توان تحول دیجیتال را به صنعت بیمه آورد چراکه تحول دیجیتال قابل برداشت و تقلید است.

نعمتی،درواکنش به این پرسش که"درتحول دیجیتال رسالت شرکت های بیمه در قبال کارکنان چیست تا آن کیفیت مطلوب اتفاق بیافتد؟"، گفت: تحول دیجیتال نیاز به رهبر دارد و هر شرکت بیمه‌ای که رهبر دیجیتال را به شایستگی و درستی انتخاب کند آن رهبر می داند که باید فرهنگ سازی کرد، آموزش داد و هم آوایی را در شرکت در لایه های مختلف ایجاد کرد.

ارسال نظر