شناسه خبر : 19483

اختصاصی چابک آنلاین؛

پای "جان دانا" به صنعت بیمه باز شد

رشد فروش بیمه نامه درمان " دانا" به صفر رسید

پای "جان دانا" به صنعت بیمه باز شد

مدیرعامل شرکت بیمه دانا، اظهارکرد: محصول جدید شرکت بیمه دانا با نام "جان دانا" محصولی است که درآن منافع زندگی یعنی جان فرد، بیمه می‌شود واز ویژگی‌های این محصول این است که اولین بیمه نامه زندگی است که پوشش بدون معاینه دارد و پوشش بیمه نامه همسر هم به عنوان یک هدیه در این بیمه نامه دیده شده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی،  "ابراهیم کاردگر" درنشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت رونمایی از محصول جدید این شرکت به نام جان دانا برگزار شد، گفت: شرکت بیمه دانا حدود 9 ماه پیش محصولات بیمه‌ای کشور کانادا را بررسی کرد و به محصولی رسید  و آن را بومی سازی کرد و چهارشنبه گذشته مجوز این محصول را از بیمه مرکزی به عنوان یک محصول جدید گرفت که امروزرونمایی می‌شود.

وی، پرداخت 50 درصد سرمایه فوت بیمه شده را از دیگر ویژگی‌های این محصول جدید برشمرد وگفت: این مزیتی است که فرد در دوران بیماری  می‌تواند ازسرمایه بیمه نامه خود استفاده کند.

کاردگر، تصریح کرد: ازدیگر ویژگی های محصول جان دانا ضمانت تمدید بیمه نامه تا سن 85 سالگی است واین بیمه نامه سالانه صادرمی‌شود و ضمانتی برای تمدید دارد.

وی، یکی از ویژگی‌های این محصول را افزایش تعهدات بیمه گر متناسب با نرخ تورم هرسال بیان کرد و گفت: در این محصول بیماری های پاندمیک هم دیده شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا افزود:شرکت بیمه دانا در راستای افزایش فروش بیمه نامه‌های زندگی درصنعت بیمه به دنبال راهکاری است تا هرچه زودتر بتواند این هدف را دراقتصاد کشورعملیاتی کند.

وی، تصریح کرد:صنعت بیمه باید ریل‌گذاری توسعه ای خود را عوض کند و مسیر توسعه این صنعت باید از ریل بیمه‌های زندگی بگذرد زیرا صنعت بیمه با شاخص‌های ضریب نفوذ بیمه دردنیا فاصله جدی دارد ویکی ازمواردی که دربرنامه چشم انداز و طرح توسعه صنعت بیمه نوشته شده رسیدن به متوسط ضریب نفوذ دنیا است.

کاردگر، با بیان اینکه بیمه‌های عمر می‌توانند با ثبات‌ترین ومطمئن‌ترین ابزارمالی در اقتصاد کشور باشند، گفت:  صنعت بیمه به اندازه جمعیت کشور یعنی 80 میلیون نفرمشتری دارد هر چند که مشتری از محصولی که درحال حاضردر حوزه بیمه عمرعرضه می‌شود رضایت چندانی  ندارد و جامعه درخواست دارد تا محصولات دیگری در بازارعرضه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا، اظهارکرد:درحال حاضر یکی از معضلات اساسی کشور حجم بالای نقدینگی است و می‌توان ازابزار بیمه‌های زندگی این نقدینگی را جذب کرده و اقتصاد را شکوفا کرد.

کاردگر، درخصوص تغییر رفتار شرکت بیمه دانا به عنوان خروج از بازار درمان، گفت: طراحی محصول جان دانا استراتژی این شرکت است و درسال 99 به این نتیجه رسیدیم که بیمه نامه درمان صنعت بیمه را به جاده باریکی می‌برد

بنابراین رشد فروش بیمه درمان در شرکت بیمه دانا در حال حاضر، تقریبا صفر است.

وی، ادامه داد: درسال 99 به تمامی شبکه شرکت بیمه دانا اعلام شدکه  با بزرگترین مشتری بیمه دانا یعنی وزارت نیرو قرارداد تمدید نخواهد شد و سالجاری پای این حرف ایستادیم و تنها شرکتی که به وزارت نیرو بابت قرارداد، نامه تمدید نداد،  شرکت بیمه دانا بود.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا، گفت: قراردادی که بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده با قراردادی که وزارت نیرو اعلام کرده از لحاظ آیین نامه‌ای باهم اختلاف داشتند.

کاردگر، بیان کرد: مقام ناظر اعلام کرد قرارداد وزارت نیرو ایراد آیین نامه‎ای دارد اما متاسفانه برخی ازشرکت‌های بیمه‌ای قرارداد را پذیرفتند اما شرکت بیمه دانا خلاف آیین نامه انجام نداد و بیمه نامه درمان با این روندی که  جلو می‌رود آهسته به پرتفوی زیان ده خواهد رسید و بیمه دانا پرتفوی زیان ده را ازپرتفوی خود خارج خواهد کرد .

وی، اظهارکرد: براساس استراتژی جدید شرکت بیمه دانا، سهم بیمه نامه عمر باید حداقل به 16 تا 20 درصد در ساختار پرتفو برسد وامیدوارم با محصول جان دانا که به عنوان محصول جدید از بیمه مرکزی مجوزگرفته و دوسال هم درانحصار شرکت است، به این هدف برسیم.

ارسال نظر