شناسه خبر : 18970

اختصاصی چابک آنلاین؛

قانون مربوط به حداقل سرمایه مجاز برای صرافی ها اصلاح شود

قانون مربوط به حداقل سرمایه مجاز برای صرافی ها اصلاح شود

رئیس هیئت مدیره کانون صرافان ایرانیان گفت: اگر رتبه بندی در رابطه با صرافی ها انجام شود، مشتریان براحتی می توانند با داشتن اطلاعات دقیق ، صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنند.

به گزارش چابک آنلاین، احمد لواسانی در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: اکنون۶۰۰ صرافی تضامنی فعال در سراسر کشور وجود دارد و همچنین ۲۵ صرافی بانکی در پایتخت فعال هستند که  عملکرد این شرکت ها بر اساس اختیاری است که هیئت مدیره به شرکت صرافی بانکی مزبور تفویض می کند، درحالیکه در مورد صرافی های تضامنی، حد مجاز برای تعهد خرید ارز را میزان سرمایه آن ها مشخص می کند.

وی در رابطه با میزان سهم صرافی های تضامنی و بانکی از مزایده های سامانه نیما گفت: کانون صرافان ایرانیان دسترسی به سامانه های نظارتی ندارد اما  در کل سهم صرافی های بانکی از مزایده های سامانه نیما بیشتر از صرافی های تضامنی است.

لواسانی، دلیل سهم بالاتر صرافی های بانکی از مزایده های ارزی سامانه نیما را این دانست که بسیاری از عرضه کنندگان ارز نهادهای عمومی یا دولتی هستند و ترجیح این نهادها کار کردن با صرافی های بانکی است.

رئیس هیئت مدیره کانون صرافان ایرانیان، تصریح کرد:بر اساس قانون پولی و بانکی و همچنین با در نظر گرفتن توان نظارتی موجود، تعداد صرافی ها در کشور زیاد است، اما اگر قانون بهبود فضای کسب و کار را مد نظر قرار دهیم نتیجه گیری در این باره متفاوت خواهد بود.

این کارشناس بازار ارز پیشنهاد کرد که قانون مربوط به حداقل سرمایه مجاز برای صرافی ها اصلاح شود و هر صرافی به نسبت سرمایه خود امکان فعالیت در بازار ارز را داشته باشد.

ارسال نظر