شش درصد بیمه های زندگی گیلان ،در اختیار بیمه ایران است

شش درصد بیمه های زندگی گیلان ،در اختیار بیمه ایران است

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، از افزایش حق بیمه تعیین شده در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعهد بیمه ایران در حوزه مخاطرات طبیعی طی امسال ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۶۰ میلیون برای ساختمان و ۴۰ میلیون برای اثاثیه است.

به گزارش چابک آنلاین، حجت الله فلکیان، با اشاره به فعالیت حدود ۳۰ شرکت بیمه خصوصی در بخش های بازرگانی کشور، اظهار کرد: حدود ۲۷ شرکت در استان گیلان فعال هستند و دفتر و شعبه دارند.

وی با بیان اینکه بیمه ایران در این رقابت به تنهایی بیش از ۳۰ درصد بازار بیمه استان را در بخش بیمه های غیر زندگانی در اختیار دارد، تصریح کرد: همچنین حدود شش درصد بیمه های زندگانی استان در اختیار بیمه ایران است.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، ۳۷ درصد حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در استان را متعلق به شرکت سهامی بیمه ایران دانست و افزود: ضریب نفوذ بیمه یکی از مهمترین شاخص های توسه یافتگی کشورهاست و سهم حق بیمه تولیدی صنعت بیمه را در درآمد ناخالص ملی کشور و استان نشان می دهد.

فلکیان، با اشاره به آشنایی مردم گیلان با مباحث بیمه ای، عنوان کرد: ضریب نفوذ بیمه در گیلان و کشور به ترتیب ۲.۸۶ و ۲.۵۲ درصد می باشد که نشان می دهد مردم گیلان از نظر فرهگ بیمه ای توسعه یافته هستند.

وی گیلان را جزو سه استان برتر در ضریب نفوذ بیمه دانست و گفت: بیمه های اتومبیل در سبد حق بیمه های تولیدی نقش پررنگی دارد که ناشی از اجباری بودن بیمه نامه شخص ثالث است لذا دارندگان وسائط نقلیه الزاما باید بیمه نامه شخص ثالث داشته باشند.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با اشاره به افزایش قابل توجه استفاده از بیمه نامه بدنه اتومبیل در سال های اخیر، اضافه کرد: بیش از ۶۰ درصد حق بیمه تولیدی در کشور مربوط به بیمه اتومبیل است. در استان گیلان نیز طی نیمه نخست امسال ۵۷ درصد حق بیمه تولیدی در اختیار بیمه نامه های شخص ثالث و پس از آن بیمه درمان تکمیلی بوده است.

وی مجموع حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در دو بخش اتومبیل و درمان استان گیلان را ۷۰ درصد دانست و یادآور شد: شرکت های بیمه در قالب بیمه نامه های آتش سوزی واحدهای مسکونی سه خطر اصلی آتش سوزی، صاعقه و اتفجار را تحت پوشش قرار می دهند.

فلکیان، سیل، زلزله و رانش زمین را از دیگر خطرات طبیعی مربوط به واحدهای مسکونی دانست و خاطرنشان کرد: میانگین کشوری این رشته بیمه ای شش درصد است که در استان گیلان هفت درصد می باشد.

وی وجه تمایز شرکت های بیمه را در بخش خسارت و خدمات پس از فروش دانست و عنوان کرد: شرکت سهامی بیمه ایران واحد اختصاصی خسارت در بخش اتومبیل را فعال کرده تا فرایند دریافت خسارت به حداقل زمان ممکن برسد.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، با اشاره به استفاده از خدمات شرکت های ارزیاب خسارت توسط بیمه ایران، یادآور شد: کار تخصصی این شرکت ها ارزیابی خسارت در رشته های مختلف است و بیمه ایران برای کاهش فرایند رسیدگی این اقدام را انجام داده است و لذا در حوزه بیمه نامه شخص ثالث بهترین عملکرد را داریم و رسیدگی به پرونده های کامل بیش از یک ماه زمان نمی برد.

فلکیان، با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا اقدام به تقبل تمام هزینه های بستری بیمه شدگان در قالب بیمه نامه های تکمیلی کردیم، گفت: با توجه به سردرگمی مردم در نخستین روزهای شیوع کرونا و عدم تمدید بیمه نامه ها به واسطه شرایط قرنطینه، طی چهار ماه اول اقدام به تامین خسارت بیمه نامه های تمدید نشده کردیم.

وی با اشاره به پیش بینی بیمه آتش سوزی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال گذشته، اضافه کرد: بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی روستایی معادل ۳۰ درصد جامعه آماری استان، بیمه نامه آتش سوزی با خطرات طبیعی متنوع را دارند.

مدیرکل بیمه ایران در گیلان، از افزایش حق بیمه تعیین شده در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعهد بیمه ایران در حوزه مخاطرات طبیعی معادل ۴۰ میلیون تومان شامل ۳۰ میلیون تومان برای ساختمان و ۱۰ میلیون تومان برای اثاثیه بود که امسال به ۱۰۰ میلیون تومان شامل ۶۰ میلیون برای ساختمان و ۴۰ میلیون برای اثاثیه افزایش پیدا کرده است. همچنین بنیاد برکت ۳۰ درصد حق بیمه را متقبل می شود.

ارسال نظر