شناسه خبر : 18725

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از شعبه بیمه کارآفرین استان آذربایجان غربی: تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی صنعت بیمه ضرورت دارد

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از شعبه بیمه کارآفرین استان آذربایجان غربی: تکمیل زیرساخت‌های الکترونیکی صنعت بیمه ضرورت دارد

کسب رضایتمندی بیمه‌گذاران یکی از مهمترین سرمایه های صنعت بیمه به شمار می رود که در افزایش ضریب نفوذ اطمینان و آرامش در جامعه، تاثیر ویژه ای دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه کارآفرین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از شعبه بیمه کارآفرین استان آذربایجان غربی با اعلام این مطلب افزود: حذف بیمه نامه‌های کاغذی و در دسترس بودن محصولات و خدمات بیمه ای آنلاین می تواند علاوه بر تسهیل عملیات بیمه گری به توسعه فرهنگ بیمه ای و استقبال مردم از محصولات بیمه ای نیز منتهی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در گرو بهبود فرایند بیمه گری است و می توان با تکمیل زیرساخت های الکترونیک دو عنصر دقت و سرعت را به نحو چشمگیری افزایش داد.

وی نکوداشت بیمه گذاران برتر را یک ابتکار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: قدردانی همزمان از بیمه گران و بیمه گذاران،نشانه آشکار پیوند صنعت بیمه و آحاد جامعه و همچنین رشد اعتماد و افزایش ضریب اطمینان در کشور است.

رئیس شورای عالی بیمه ضمن قدردانی از نگاه آینده نگر شرکت بیمه کارآفرین، پرتفوی هفتاد درصدی شعبه این شرکت در آذربایجان غربی را نشانه رشد فرهنگی مردم استان ارزیابی کرد و افزود: در ایران حدود پانزده و نیم درصد از پرتفوی صنعت بیمه به انواع بیمه نامه های زندگی اختصاص دارد حال آنکه این آمار در برخی کشورها به ۴۶ درصد می رسد.

دکتر سلیمانی از ظرفیت عرضه بیش از دویست میلیون بیمه نامه زندگی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر ایرانی می تواند سه فقره بیمه نامه زندگی خریداری کند دورنمای صدور دویست میلیون بیمه نامه چندان دور از دسترس نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی، سرمایه گذاری در بخش بیمه های زندگی را نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم مردم در بورس و سایر نهادهای پولی و مالی دانست و تصریح کرد: در کنار کمک به چرخه اقتصادی کشور می توان از بیمه های زندگی به عنوان بهترین روش تامین مالی خانوارها و حفظ کرامت آنان نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص یکی از پنل های تخصصی همایش روز ملی بیمه با محوریت بیمه گذاران بزرگ، رونمایی کرد و اظهار داشت: همراهی صمیمانه نمایندگان بیمه و بیمه گذاران در طول زمان تعهد بیمه ای یک رفتار حرفه ای است که باید با جدیت دنبال شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش فرهنگسازان صنعت بیمه و آگاهی بخشی صحیح به مردم در زمینه ظرفیت های بالای این بیمه نامه در آینده نزدیک بیمه اختیاری زندگی جای بیمه اجباری بازنشستگی را بگیرد.

بر اساس این گزارش درخواست های متقاضیان دریافت مجوز شرکت های بیمه با محوریت تخصصی بیمه های زندگی در سال های اخیر به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

شایان ذکر است که محمد حیدری مدیرعامل بیمه کارآفرین، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران، علیرضا حجتی معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه کارآفرین و جمعی از مسئولان استانی، رئیس کل بیمه مرکزی را در جریان این بازدید همراهی می کردند که در پایان این آیین از بیمه گران و بیمه گذاران برتر استان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر