اختصاصی چابک آنلاین؛

راکبان موتورسیکلت ها بدون بیمه نامه شخص ثالث ،خسارت دریافت می کنند!/برنامه بیمه مرکزی امسال الکترونیکی کردن پرداخت خسارت است

راکبان موتورسیکلت ها بدون بیمه نامه شخص ثالث ،خسارت دریافت می کنند!/برنامه بیمه مرکزی امسال  الکترونیکی کردن پرداخت خسارت است

رییس کل بیمه مرکزی، اظهارکرد که اگرهمکاری بین پلیس راهور و صنعت بیمه نباشد اجرای ماده ۱۸ قانون در خصوص راننده محور شدن امکانپذیر نخواهد بود زیرا اولین بحث راننده محور شدن، محاسبه ریسک است که تنها با داشتن اطلاعات افراد، امکانپذیر است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، "غلامرضا سلیمانی"، در جشنواره کروکی‌های برتر پلیس راهور، گفت:تنها یک میلیون و 300 هزار دستگاه موتورسیکلت از 12 میلیون موتور سیکلت کشور تحت پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث قرار دارند.

وی، بیان کرد: 36 درصد تصادفات رخ داده در کشور از طریق موتور سیکلت  بوده که  خسارت هم به آنها پرداخت شده زیرا با توجه به بیمه نبودن این موتورسیکلت ها، صاحبان خودرو مقصر حادثه شناخته می شوند.

به گفته وی،  از سوی دیگر بعضی از راکبان موتورسیکلت ها با توجه به فهمیدن این موضوع که می توانند مقصر حادثه شناخته نشوند بیمه شخص ثالث تهیه نمی کنند و خسارت هم دریافت می کنند.

رییس کل بیمه مرکزی، با تاکید بر اهمیت راه اندازی کمیته مشترک ناجا و صنعت بیمه برای ساماندهی موتورسیکلت سواران، ایجاد این کمیته مستقل را یک نیاز ملی خواند.

سلیمانی، با بیان اینکه "تحلیلی از وضعیت خسارت های خودروهای مختلف  از جمله  کامیون ها، اتوبوس ها وجود دارد که آمار آن بسیار عجیب است"، گفت:میزان خسارت در خودرو هایی چون ون و اتوبوس به بالای 130 تا 140 درصد  رسیده  و ضریب خسارت در خودروهای سواری 75 تا 76 درصد است.

وی، عنوان کرد: وزارتخانه های مربوطه باید دقت کنند تا خودروهای وارد شده به کشور مانند ون ها که به ظاهر ارزان تر هستند اما استحکام خوبی ندارند از این پس به کشور وارد نشوند زیرا خسارت آنها به همه اقتصاد کشور است.

رییس کل بیمه مرکزی، اظهارداشت:هزینه خسارت نزدیک به 50 درصد تصادفات کشور زیر 16 میلیون تومان است که با سازش بین مقصر حادثه و خودروی حادثه دیده نیازی به کروکی ندارد و خسارت آنها پرداخت می شود اما تقلب و تخلف در اعداد بزرگ زیاد است که با الکترونیکی شدن کروکی تصادفات، بدون مراجعه فرد در سیستم شرکت های بیمه می نشیند.

سلیمانی، اذعان داشت که پس از الکترونیکی شدن کروکی تصادفات بیمه مرکزی وظیفه دارد که پرداخت خسارت ها را هم الکترونیک کند و زمانی که سیستم کروکی و پرداخت خسارت الکترونیک شود می توان گفت که این طرح تکمیل شده است.

رییس کل بیمه مرکزی، گفت:در سال 1399 صنعت بیمه ، فیزیک بیمه  نامه شخص ثالث را حذف کرد که پلیس راهور در این زمینه کمک  زیادی کرد و برنامه بیمه مرکزی در سال 1400 الکترونیکی کردن پرداخت خسارت است.

ارسال نظر