شناسه خبر : 18296

اختصاصی چابک آنلاین؛

جمع کل سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه به۳۷۶ هزار میلیارد ریال رسید/بیمه ایران، ملت و آسیا در رتبه بالاترین سرمایه ثبت شده قرار دارند

جمع کل سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه به376 هزار میلیارد ریال رسید/بیمه ایران، ملت و آسیا در رتبه بالاترین سرمایه ثبت شده قرار دارند

آمارها حاکی از آن است که مجموع سرمایه ۳۱ شرکت‌ بیمه فعال صنعت بیمه تا نیمه های مهر ماه سالجاری به رقم ۳۷۶.۴۱۷ میلیارد ریال رسیده است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، مجموع سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه درپایان تیرماه سال 1399 حدود 93.935 میلیارد ریال بوده است.

هیات وزیران در نشست  اردیبهشت سالجاری و به پیشنهاد بیمه مرکزی ، با هدف ممانعت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه، خارج از فعالیت اصلی و نیز افزایش زمینه برای حضور شرکت‌های بیمه جدید، نسبت به تعیین حداقل سرمایه موسسات بیمه ایرانی، موضوع: ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری برای موسسات بیمه غیردولتی اقدام کرد.

حداقل سرمایه پایه مورد نیاز برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ دو هزار میلیارد ریال، حداقل سرمایه مورد نیاز برای صدور پروانه فعالیت موسسه بیمه مستقیم در بیمه‌های غیرزندگی مبلغ ۶۰۰، بیمه‌های زندگی و مستمری مبلغ ۴۰۰ و بیمه‌های مختلط ( رشته های بیمه‌ای) مبلغ یک هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود.

علاوه بر این، حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس و شروع به فعالیت موسسات بیمه اتکایی مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در نظر گرفته می‌شود.

براساس آخرین آمارها تا نیمه مهر ماه سالجاری شرکت‌های بیمه ایران با 189.032 میلیارد ریال، بیمه ملت با 30.657 میلیارد ریال و بیمه آسیا با 24.132 میلیارد ریال بالاترین سرمایه ثبت شده را در بین شرکت‌های بیمه مورد این گزارش به خود اختصاص داده‌اند.

درعین حال کمترین سرمایه ثبت شده به ترتیب از آن شرکت های بیمه حافظ با 122 میلیارد ریال، بیمه توسعه با 420 میلیارد ریال و بیمه زندگی باران با 600 میلیارد ریال است.

111111

ارسال نظر