شناسه خبر : 18279

واحدهای مسکونی روستاهای سمنان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند

واحدهای مسکونی روستاهای سمنان  تحت پوشش بیمه حوادث  قرار دارند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از پوشش ۱۰۰درصدی بیمه حوادث روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی صمیمیان در دیدار جمعی از مدیران کل، دهیاران، روستائیان و عشایر استان سمنان با حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده کلیه واحدهای مسکونی روستاهای استان تحت پوشش بیمه حوادث غیر مترقبه قرار دارند.

وی بر لزوم کمک به ماندگاری روستاییان استان در مناطق روستایی تاکید و خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد جمعیت استان در ۵۴۹ آبادی و روستا استقرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۴ روستای استان دارای شورای اسلامی و ۲۹۷ روستا دارای دهیاری هستند افزود: برای ۹۴۴ عضو جدید شورای اسلامی روستاهای استان، کلاس‌های آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به پیشرو بودن برخی روستاهای استان اضافه کرد: ۱۲۰ دهیاری استان در ارزیابی‌های امسال در سطح کشور، رتبه عالی را کسب کردند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با اشاره به معضل کم‌آبی در برخی مناطق روستایی استان تصریح کرد: ۳۲۱ روستای استان از آب شُرب روستایی مطلوب برخوردارند.

وی یادآوری کرد: توجه به بحث اشتغال‌زایی در روستاها در اولویت کاری دفتر امور روستایی استانداری سمنان قرار دارد.

صمیمیان با اشاره به حمایت‌های تسهیلاتی دولت از روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی برای روستاها پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات در بحث بومگردی، خرید ماشین آلات کشاورزی و سایر موارد به دهیاری ها پرداخت شده است.

ارسال نظر