شناسه خبر : 17951

دلایل قطع بیمه بی‌کاری و راه‌کار برقراری مجدد آن

دلایل قطع بیمه بی‌کاری و راه‌کار برقراری مجدد آن

بیمه بی‌کاری مقرری است که از جانب دولت برای افراد بی‌کار در نظر گرفته شده و دریافت آن تابع شرایطی است که در صورت عدم رعایت آن، منجر به قطع بیمه بی‌کاری خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آنا، بیمه بی‌کاری مقرری است که از جانب دولت برای افراد بی‌کار در نظر گرفته شده و دریافت آن تابع شرایطی است که در صورت عدم رعایت آن، منجر به قطع بیمه بی‌کاری خواهد شد.

قطع بیمه بی‌کاری برای بسیاری از مشمولان این بیمه رخ می‌دهد، بنابراین شیوه اعتراض به قطع بیمه بی‌کاری و مسائل مربوط به آن برای شاغلین ضروری است.

اشتغال مجدد، امتناع از قبول پیشنهاد شغلی در حوزه تخصص خود یا مشابه آن و دریافت هم‌زمان مقرری بازنشستگی یا از کار افتادگی و بیمه بی‌کاری از دلایلی است که می‌تواند موجب قطع بیمه بی‌کاری شود.

علاوه بر این خودداری از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی بدون عذر موجه، دریافت مزد بلاتکلیفی به کار مربوطه از جمله موارد دیگری است که در صورت وقوع موجبات قطع بیمه بی‌کاری را فراهم می‌کند.

یکی از موضوعات مهم دیگری که در بسیاری موارد باعث قطع بیمه بی‌کاری می‌شود، احراز غیبت غیر مجاز افراد بی‌کار در منزل از سوی بازرسان بیمه است.

بر اساس تبصره ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه بی‌کاری در صورت اعتراض کارگر نسبت به قطع مقرری بی‌کاری، واحد کار و امور اجتماعی سازمان تامین اجتماعی موظف است مراتب را بررسی و اعلام نظر نماید. نظر واحد کار و امور اجتماعی قطعی و لازم‌الاجرا است.

گاهی اوقات افراد با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی موفق به برقراری مجدد مقرری خود می‌شوند اما برخی اوقات نیز این کار امکان‌پذیر نیست در چنین مواقعی متقاضیان باید شکایت خود را به دیوان عدالت اداری ارائه کنند.

ارسال نظر