شناسه خبر : 17365

کاهش بیمه بیکاری و کمک های کرونایی مردم آمریکا را فقیرتر کرد

کاهش بیمه بیکاری و کمک های کرونایی مردم آمریکا را فقیرتر کرد

نتایج یک تحقیق که توسط تعدادی از استادان دانشگاه های آمریکا انجام گرفته است نشان می دهد که اقدام دولت این کشور برای کاهش بیمه بیکاری و کمک های کرونایی به جای افزایش نرخ اشتغال، مردم را فقیرتر کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم ؛ جیکوبین نوشت، تعدادی از استادان دانشگاه های آمریکا از جمله آرین دوبه و سورش نایدو هفته گذشته مقاله ای را منتشر کردند که تاثیر کاهش گسترده مزایای بیکاری در بیست و دو ایالت این کشور در ماه ژوئن را بررسی می کند.

این تیم توانست از داده های معاملات بانکی و مقایسه آن با دریافت کنندگان مزایای بیکاری در ایالت هایی استفاده کند که مزایا را کاهش نداده اند تا برآورد دقیقی از اثرات این تغییر سیاست بر اشتغال و درآمد مردم را بدست آورند.

به طور کلی، افرادی که مشمول برنامه کاهش مزایای بیکاری می شوند، نسبت به افرادی که مشمول نیستند اما درآمدشان به میزان قابل توجهی کمتر است، فقط نرخ اشتغال آنها کمی بالاتر است.

این محققان بر گروهی از دریافت کنندگان بیمه بیکاری تمرکز کردند که در ماه آوریل سال جاری میلادی از این مزایا برخوردار بوده اند. آنها متوجه شدند ایالت هایی که مزایای بیکاری را کاهش داده اند در مقایسه با ایالت هایی که این مزایا را کاهش نداده اند، 46 درصد از دریافت کنندگان مزایا در این گروه کاهش یافته است.

این محققان همچنین به دنبال این بودند که تفاوت اشتغال بین گروهی که مشمول کاهش مزایای بیکاری و گروهی که مشمول نبودند را طی این مدت بررسی کنند. آنچه آنها دریافتند این است که 21.5 درصد از افرادی که مزایای آنها به قوت خود باقب بود در این مدت اشتغال داشتند. در گروهی که مزایای بیکاری آنها کم شده بود، این رقم تنها کمی بیشتر بود و 24.9 درصد بود.

در اینجا تأکید بر این نکته مهم است که این ارقام نشان دهنده تفاوت های شغلی بین گروه افرادی است که در پایان آوریل بیکار بودند.

تا کنون ، تنها 26 ایالت این کاهش شدید مزایا را اجرا کرده اند و این ایالت ها عموماً کمتر از ایالت هایی هستند که این کاهش ها را اجرا نکرده اند. اما کمک های کرونایی دولت برای بیکاران در 6 ایالت در 6 سپتامبر منقضی می شود مگر اینکه کنگره اقدام کند.

دیروز ،رییس جمهور بایدن نامه ای به کنگره فرستاد و گفت که معتقد است مناسب است که اجازه دهیم این مزایا در 6 سپتامبر منقضی شود ، اما این و سایر تحقیقات به وضوح نشان می دهد که این اقدام مناسب نیست.

ارسال نظر