اختصاصی چابک آنلاین؛

بخشودگی جرایم خودروهای مانده در پارکینگ ها صاحبان را به خرید بیمه نامه تشویق می کند

بخشودگی جرایم خودروهای مانده در پارکینگ ها صاحبان را به خرید بیمه نامه تشویق می کند

یک کارشناس صنعت بیمه، معتقد است که تلاش صنعت بیمه به تنهایی در جذب موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه کافی نیست.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"پرویز فرج‌تبار"، در گفت‌وگو با خبرنگار چابک‌آنلاین، علت کمتر اجرا شدن طرح بخشش جرایم بیمه‌ای برای خودروهای سواری و سنگین را برخورداری تعداد زیادی از این خودروها از بیمه شخص ثالث عنوان کرد.

به گفته وی، بخشش جرایم بیمه‌ای شخص ثالث خودروهای سواری و سنگین بارمالی زیادی برای صندوق تامین خسارت‌های بدنی خواهد داشت چراکه یکی از ابزارهای تامین مالی این صندوق، جرایم همین خودروها است که حق بیمه بالایی دارند.

فرج‌تبار، افزود: صاحبان موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی رغبت کمی به بیمه شخص ثالث دارند و از طرفی میزان حق بیمه آنها هم نسبت به خودروها پایین است، بنابراین صندوق تامین خسارت‌های با همکاری بیمه مرکزی مشوق‌هایی را برای جذب این بخش قرار می‌دهند تا امنیت و رفاه را برای مردم فراهم کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، هدف اصلی اجباری شدن بیمه شخص ثالث را ایجاد امنیت برای افراد جامعه برشمرد و گفت: بعضی از صاحبان موتور سیکلت‌ها به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث هنگام حادثه از محل متواری می‌شوند، از سوی دیگر بیمه شخص ثالث دربخش ماشین آلات کشاورزی هنوز خیلی جا نیفتاده است.

فرج تبار، اذعان داشت که خودروهای سنگین و سواری سالیان سال است که بیمه شخص ثالث را تهیه می‌کنند اما با وجود پایین بودن آمار خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، اجرای طرح بخشش جرایم بیمه‌ای برای این دسته از وسایل نقلیه تاثیر صددرصدی در جذب آنها خواهد داشت.

وی، بیان کرد: خودروهایی وجود دارند که سال‌ها استفاده نشده و در پارکینگ نگهداری شده‌اند و فرد به دلیل سنگینی جرایم آن را بیمه نمی‌کند، اگر طرح بخشش جرایم بیمه شخص ثالث برای این خودروها نیز اجرا شود این افراد ترغیب می‌شوند که بیمه‌نامه شخص ثالث را تهیه کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، به آمار بالای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث اشاره کرد و گفت: دربسیاری از شهرستان‌ها موتورسیکلت‌ها فاقد پلاک هستند و اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای به تنهایی برای تشویق آنها به تهیه بیمه‌نامه کافی نیست.

ارسال نظر