شناسه خبر : 17571

۱۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت وصول شد

۱۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت وصول شد

سالاری گفت:۱۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت وصول شده است که تا سه سال آینده منابع مورد نیاز برای تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تأمین می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی طی 2 سال اخیر اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از اقدامات ماندگار و ارزشمند سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخیر است که در پایان سال ۹۸ حداقل بگیران تأمین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان حقوق می‌گرفتند که در فروردین ۱۴۰۰ این حقوق به طور متوسط دو و نیم برابر شده است بدون اینکه از منابع دولتی استفاده شود و از پایه پولی و منابع تورم زا برای این کار به هیچ عنوان استفاده نشده است. ما استقراض نداشتیم و از سرمایه‌های سازمان مصرف نشده است.

وی افزود: افزایش تعهدات درمانی و ۱۰ برابر شدن اروتز و پروتز و رایگان شدن خدمات درمان برای افراد سالمند و شهر‌های فاقد بیمارستان در هیچ کدام از این موارد از سرمایه‌های اندوخته سازمان استفاده نشده است و در این دوره هیچ فرد و گروه جدیدی را به صورت من‌غیرحق وارد سازمان نکردیم و در این زمینه فشار‌ها را تحمل کردیم.

سالاری بیان کرد: وصول مطالبات این سازمان از دولت که ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات تأمین اجتماعی از دولت وصول شده است که تا سه سال آینده منابع مورد نیاز برای تداوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌ها با همکاری حوزه بیمه‌ای و شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور انجام شد و به دور از عافیت طلبی و روزمرگی این کار بزرگ را شروع کردیم و با اجرای موفق این برنامه در بسیاری از بیماری‌های پر هزینه تعهدات سازمان تامین اجتماعی را افزایش دادیم.

سالاری تاکید کرد: طرح ۳۰۷۰ تحول بزرگی بود که از ابتدای شروع به کار در سازمان مورد توجه قرار گرفت. ما امروز ۳۰ سرویس داریم که امکان ارائه غیرحضوری کامل آن وجود دارد و البته نیازمند تکمیل و ارتقا دائمی سامانه‌ها هستیم.

ارسال نظر