شناسه خبر : 17116

متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان حدود ۲/۵ برابر شد

متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان  حدود ۲/۵ برابر شد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت:نسخه الکترونیک به صورت آنلاین امروز در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های کشور به دلیل وجود اینترنت قابل دسترسی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری در رابطه با اقدامات انجام شده‌ این سازمان اظهار کرد: این ایام فرصتی برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است که از طریق خبرنگاران به مردم اقدامات خود را اعلام کنند، اقداماتی که در چند سال گذشته در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و موجب تغییرات اساسی شده نظام نسخه الکترونیک سلامت بوده است، نسخه الکرونیک قطعا امروزه یک نیاز و الزام جدی است.

وی افزود: سال‌ها در قوانین مختلف تاکید بر وجود آمدن نظام نسخه الکترونیک سلامت وجود داشته و همواره مطرح شده است اما برای انجام این کار زیر ساخت وجود ندارد، متاسفانه روش معمول برای انجام ندادن اقدامات بهانه‌ای به نام نبود زیر ساخت است.

سالاری ادامه داد: نسخه الکترونیک به صورت آنلاین امروز در بیش از ۹۰ درصد روستا‌های کشور به دلیل وجود اینترنت قابل دسترسی است.
وی در خصوص سامانه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک بیان کرد: این سامانه به عنوان بزرگترین طرح تحول دیجیتال کشور به منظور حذف کاغذ از چرخه درمان و توقف چاپ و صدور دفترچه کاغذی، آغاز تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمام شهروندان، جلوگیری از تجویز‌های پزشکی و دارویی مضاعف و تکراری از ۱۸ ماه گذشته توسط سازمان تامین اجتماعی شروع و در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۹ به توقف و صدور و تحویل دفترچه‌های کاغذی منجر شد.

سالاری با اشاره به اینکه هم اکنون بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی تجویز شده است، گفت: در حال حاضر امکان نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کلیه مراکز درمانی کشور اعم از بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها، داروخانه ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی، آزمایشگاه‌ها و... به دو شیوه‌ متفاوت که شامل سامانه‌ آن مرکز و یا در سامانه‌ سازمان تامین اجتماعی می‌شود به واسطه‌ی سازمان فراهم است.

وی ادامه داد: در راستای دستیابی به درمان رایگان ۴۵ میلیون نفر بیمه شدگان سازمان در سراسر کشور، سه طرح مهم برای کاهش هزینه درمان صورت گرفته است، از نیمه‌ی اسفند سال ۹۹ کلیه‌ی بیمه شدگان سالمند که ۶۵ سال به بالا هستند در کلیه‌ بیمارستان‌های دولتی سراسر کشور توسط سازمان تامین اجتماعی حمایت شده اند و پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه درمان بستری آنان به واسطه‌ سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است.
سالاری عنوان کرد: همچنین کلیه بیمه شدگان بدون لحاظ شرط سنی در بیمارستان‌های دولتی تمامی شهر‌های فاقد بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی که شامل ۹۰ درصد شهرستان‌های کشور هستند از نیمه‌ی ماه اسفند سال گذشته درمان رایگان داشته اند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج، خاص و مزمن با پرداخت هزینه درمان توسط سازمان تامین اجتماعی غالبا ۱۰۰ درصدی و بعضا ۹۵ و یا ۹۰ درصد کل هزینه درمان آنان اعم از ویزیت، بستری، دارو، شیمی درمانی، فیزیوتراپی، تصویر برداری، آزمایشگاه و... در قالب نظام ارجاع داخلی پرداخت می‌شود.

سالاری گفت: ابتدای تیر ماه سال ۹۸ بدهی سازمان تامین اجتماعی شامل ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی سراسر کشور و ۲۹۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها از جمله بانک رفاه بوده است، که ۱۶۰۰۰ میلیارد تومان بدهی تماما به مراکز درمانی تسویه شده است.

وی ضمن تاکید بر پرداخت صد در صدی مطالبات کارکرد مبتنی بر نسخه الکترونیک در سال ۱۴۰۰، ادامه داد: علاوه بر پرداخت کارکرد جاری مراکز درمانی، در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱ بدهی سازمان به کلیه‌ مراکز درمانی صفر شده است، در حال حاضر مطالبات کارکرد و مطالبات مراکز درمانی کشور اعم از الکترونیک و غیر الکترونیک تا پایان سال ۹۹ تسویه شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در اجرای طرح با هدف تحقق عدالت ۳۵۷ تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی با اضافه شده است.

وی در خصوص تحول خدمات بیمه‌ای ۳۰۷۰ توضیح داد: طرح ۳۰۷۰ با تبدیل ۳۰ خدمت پر مراجعه و مهم‌تر بیمه‌ای سازمان به خدمت کاملا غیر حضوری و دیجیتال، با هدف کاهش ۷۰ میلیون مورد مراجعه سالیانه که معادل ۷۰ درصد کل مراجعات به شعب و کارگزاری‌های سراسر کشور، از اواسط سال۱۳۹۹ آغاز و هر هفته از ۱ الی ۳ خدمت دیجیتال در برنامه‌های هفتگی دوشنبه‌های دیجیتال، رونمایی شده است و در ۲۵ اسفند سال گذشته مجموع ۳۰ خدمت تکمیل شد.

وی درباره طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان یادآور شد: در راستای بهبود معیشت و افزایش مستمری حدود ۳/۵ میلیون نفر بازنشستگان سازمان، مرحله اول طرح متناسب سازی در مرداد ماه ۱۳۹۹ و مرحله دوم در اول فروردین ماه ۱۴۰۰ انجام شده است، همچنین متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به اسفند سال ۹۸ حدود ۲/۵ برابر شده است، همچنین مجموع پرداختی ماهیانه سازمان بابت مستمری حدود ۳/۵ میلیون نفر بازنشسته از حدود ۶،۶۰۰ میلیارد تومان در اسفند ماه سال ۹۸، به ماهیانه حدود ۱۷،۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

سالاری گفت: منابع پایدار مالی مورد نیاز از طریق وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت برای ۴ سال پیش بینی و تامین شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در ۱۸ ماه اخیر و با مساعدت بی سابقه‌ی دولت به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، همچنین وصول مطالبات سازمان از دولت مسئله است که در سازمان تامین اجتماعی پیگیری شده است، همچنین در مرداد ۱۴۰۰ واگذاری معادل ۶۹ هزار ملیارد تومان سهام دولت در شرکت‌ها انجام شده است. همچنین در سال ۹۹ واگذاری معادل ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌ها صورت گرفته است.

سالاری بیان کرد: در راستای افزایش و ارتقای سایر خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان نیز اقداماتی از جمله افزایش ۱۰ برابری پرداخت کمک هزینه (اروتز و پروتز) تأمین ۳۰۰ نوع وسیله کمک پزشکی نظیر ویلچر، عینک، سمعک، واکر و... به بیمه‌شدگان، افزایش مجموعه تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان از ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و ۲۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری، افزایش ۷ برابری سهم سازمان در پرداخت حق بیمه سقف پوشش بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران سازمان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و ادامه روند اشاره شده در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

وی با اشاره به پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان گفت: در خصوص این موضوع شستا بایستی به تعهدات خود عمل کند و بخشی از این منابع از انتقال سهام انجام خواهد شد که امیدوار هستیم با توجه به مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی و مساعدت وزیر رفاه این اتفاق هر چه زودتر انجام شود.

سالاری ادامه داد: اگر بدعهدی هم شود ما از راه‌های مختلفی این منابع را تأمین و مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد.

سالاری در خصوص کاهش شکایت‌های بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری گفت: امیدواریم خدمات خوبی در ادامه‌ راه به بیمه شدگان ارائه شود.

وی در خصوص راه اندازی مرکز ارتباطات و نظارت مردمی (پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۲۰) یادآور شد: به منظور پاسخگویی به سئوالات، شکایات، انتقادات و وصول پیشنهادات شهروندان، مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با ۱۳۰ نفر اپراتور و سازوکار جامع و به روز سازماندهی و راه اندازی شده است.

  • ناشناس

    معوقه فروردین چی شد کی واریز میشه

  • بازنشسته صبور

    البته بعضی ازبازنشسته ها همه شامل نمیشند.....

  • رموسوی

    اقای رئیس لطف کنید حقوق کار افتادگان
    کلی را طبق قانون پر داخت کنید

  • ناشناس

    چرا بازنشستگان کشوری بهشون نمیرسین همش تآمین اجتمایی مگه کشوریا چقد حقوق میگیرن تورو خدا بررسی کنید

  • ناشناس

    متاسفانه با ۴تومن حقوق بازنشستگی چی میشه خرید حتی کرایه خونه رانمیشه داد وچرا میگید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ٣برابر شده با بنزین ٣برابری تمامی ارزاق عمومی و کالای اساسی واجاره خونه ده برابر بالا رفته ۴تومن حقوق برای ٨روز خط فقر بالای ١۰ میلیون است چرا مدیران ومسئولین وکارشناسان سازمان تامین اجتماعی در میدان هزینه مردم نیستند. با ۴تومن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وخانواده هايشان در فقر و مشگلات تورم هستند

  • ناشناس

    من سال نود با یک ملیون ونیم بازنشسته شدم الان هفت تومن میگیرم.هم رده ی من تو کشوری الان چهارده میگیره.یعنی به واسطه ی بدهی دولت به تامین اجتماعی ، انگار حقوق اون رو من پرداخت میکنم.ایا وقت جبران نیست؟

  • ناشناس

    نمی دونم این آقایون چطوری محاسبه میکنند که ۲/۵برابراز افزایش حقوق صحبت میکنند واقعا خجالت آور است اما تورم چندی درصد را نگاه نمی کنندباز هم دوست تو چشم ما بیچاره بازنشسته ها میره با این قیمتهای سر سام اور

  • سیاوش

    به والله اگر حقوق بازنشسته ها نسبت به سال۹۸ با توجه به تورم حاکم در کشور اگر ۲/۵برابر که هیچ اگر ۲۰برابر هم بشه باز هم کمه بازنشسته عروس داره داماد داره نوه داره

  • Zrm

    سلام
    حقوق من ۲۳۰۰بودشد۳۷۰۰

  • بازنشسته

    آقای سالاری بابت همه چیز که چندین بار هم تکرار فرموده اید ممنون و سپاسگزاریم . همه کارهاتون درست ، اما چرا تا بحال مابه التفاوت فروردین بازنشستگان را پرداخت نکرده اید ، ما شما رو میشناسیم بعنوان مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کل کشور ، چرا شما گردن شستا می اندازید ، لطفا پرداحت کنید مابه التفاوت فروردین ماه بازنشستگان را

  • ناشناس

    اجناس چند برابر شده

  • زضا-ن

    آقای سالاری وقتی مطمئن نیستی چرا وعده میدهی که بازنشستگان منتظر باشند

  • سیامک

    سلام . شما یکبار حقوق اضافه می کنید ولی قیمت ها ساعتی بالا میره !

  • بازنشسته

    اولا که حقوق بنده 2.5 برابر نشده و ثانیا چرا نمی‌گوید که حقوق کارمندان هم در همین مدت بسیار بیشتر رشد کرده همش سر بازنشستگان منت می‌گذارد هنوز متناسب سازی بطور کامل در تامین اجتماعی اجرایی نشده و 1/4 آن باقی مانده در حکمی که دادشده مشخص است

ارسال نظر