شناسه خبر : 17570

اختصاصی چابک آنلاین؛

اهداف برنامه ششم توسعه برای رشد بیمه عمر بلند پروازانه بود

اهداف برنامه ششم توسعه برای رشد  بیمه عمر  بلند پروازانه بود

مدیرکل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، معتقداست که مشکل بازدهی منابع حاصل از ذخایر ریاضی و ذخایر بیمه‌های زندگی باعث شده تا این بیمه نامه در کشور توسعه پیدا نکند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "مهدی نمن الحسینی"، درمیزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر درکشور، درکلاب هاوس، گفت: در اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه یکسری از اهداف بلند پروازانه برای رشد بیمه‌های عمر پیش بینی شد که مبنای این هدف گذاری‌ها مقایسه ایران با کشورهای اروپایی بود.

وی، افزود:در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بیشتر مردم منازل مسکونی خود را از طریق وام‌های بلند مدت خریداری می‌کنند و شرکت‌های بیمه هم این وام‌ها را تحت پوشش بیمه عمر مانده بدهکار قرار می‌دهند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از پرتفوی بیمه عمر در این کشورها مربوط به این بخش است ‌در حالیکه در ایران حجم وام‌هایی که بانک‌ها برای مسکن پرداخت می‎‌کنند قابل توجه نبوده و اندک است .

نمن الحسینی، با بیان اینکه "مشکل عدم توسعه بیمه‌های عمر  در شبکه فروش و فرهنگ جامعه نیست ،"افزود:مردم در خصوص اینکه منابع مالی خود را درچه بازارهایی سرمایه‌گذاری کنند حسابگر هستند درحالیکه در سالهای اخیر بازدهی بازارهای مالی مانند بورس، املاک، طلا و ارزبا رشد روبرو بود و فردی که بیمه عمر خریده چه به دست آورده است؟

وی، اذعان داشت که درچند سال اخیر شرکت‌های بیمه حد نهایی مشارکت در منافعی که پرداخت کردند با تورم قابل قیاس نیست.

نمن الحسینی، گفت:مردم به سمت خرید بیمه‌های عمر نمی‌آیند زیرا پس از چند سال با این تورم حاکم برجامعه، این بهره، نرخ فنی و مشارکتی که درحال حاضر شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کنند، مبلغ آنچنانی نیست.

ارسال نظر