شناسه خبر : 16030

شورای شهر از دریافت هزینه اضافی ازافراد تحت پوشش بیمه شهرداری انتقاد کرد

شورای شهر از دریافت هزینه اضافی ازافراد تحت پوشش بیمه شهرداری انتقاد کرد

یکی از اعضای شورای شهر تهران در تذکری مشترک با چهار عضو شورای شهر تهران از دریافت هزینه اضافی از افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری انتقاد کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، حجت نظری تذکر مشترک خود با الهام فخاری، محمد سالاری، محمد علیخانی و حسن خلیل‌آبادی و انتقاد نسبت به اخذ هزینه فرانشیز بیمه از کارکنان شهرداری تهران را در جلسه امروز شورای شهر تهران قرائت کرد.

در متن تذکر این پنج عضو شورای شهر تهران آمده است:

"در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) هستیم. مردی که به پیروی از سیره اهل بیت و به پشتوانه مردم بر ۲۵۰۰ سال استبداد و ده‌ها سال سلطه استکبار بر کشور عزیزمان خاتمه داد و مردم را بر سرنوشت خودشان حاکم ساخت. همچنین در آستانه قیام خونین ۱۵ خرداد هستیم. قیامی آزادی خواهانه که باز هم در اعتراض به این دو جرثومه فساد یعنی سلطه استبداد و استکبار صورت گرفت و به یکی از پشتوانه‌های جدی برای پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل شد. امیدوارم در این روزها همه ما نسبت به حفاظت از میراث عظیم و عزیزی که امام بزرگوار برای‌مان به‌جا گذاشته، یعنی جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، بیش از همیشه توجه داشته باشیم.
 
تذکر اینجانبان درباره تصمیمی است که اخیرا با مصوبه شورای ارتقاء سلامت شهرداری تهران به اجرا درآمده و بر اساس آن، فرانشیز بیمه به‌طور جداگانه از تمامی افراد تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری اخذ می‌شود.

به بیانی واضح‌تر، مدتی است که بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری تهران، هنگام مراجعه به مراکز درمانی مبلغی بیشتر را تحت عنوان فرانشیز بیمه پرداخت می‌کنند و همین موضوع سبب نارضایتی شمار قابل‌توجهی از کارکنان شهرداری تهران شده است. تا جایی که بسیاری از این عزیزان با مراجعه به اعضای شورا مراتب اعتراض خود نسبت به این تصمیم را اعلام کرده‌اند.

این اقدام در حالی انجام شده که پیش از این، مبلغ مربوط به فرانشیز از سوی خود شهرداری تهران پرداخت شده و هزینه و بار اضافی، ولو به مقدار کم به بیماران تحمیل نمی‌شد. جای تعجب است که در شرایط اقتصادی کنونی، چرا شهرداری تهران تصمیم به انجام این کار گرفته و هزینه‌ای اضافی را بر روند درمان پرسنل خود تحمیل کرده است.
تبصره ۳۰ بودجه سال ۱۴۰۰، هرگز الزام و اجباری برای شهرداری ایجاد نکرده و بی‌تردید شورا با این کج سلیقگی در انتخاب زمان اجرا و نیز افزایش فشار اقتصادی، آن‌هم در اوج پاندمی کرونا همراه نیست.
لذا به شهردار تهران و معاونت مربوطه تذکر می‌دهیم که روند دریافت فرانشیز از بیماران تحت پوشش بیمه خدمات درمانی شهرداری متوقف شده و این رویه به حالت قبل بازگردد."

 

ارسال نظر