شناسه خبر : 15810

مجلس برنامه‌ای برای کارگران روز مزد و فصلی فاقد بیمه ندارد

مجلس برنامه‌ای برای کارگران روز مزد و فصلی فاقد بیمه ندارد

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره کارگران روز مزد و فصلی که تحت پوشش بیمه نیستند، گفت: فعلا مجلس برنامه‌ای ندارد، اما طرح بیمه فراگیر مطرح است که اجرایی شدن آن شاید به بیکاری در اثر کرونا نرسد، ولی در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از میزان، علی بابایی‌کارنامی، درباره برنامه‌های حمایتی مجلس از کارگران، گفت: هدف مجلس از تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی برای ۶۲ میلیون، کمک به کارگران بود که جزء همان ۶۲ میلیون محسوب می‌شوند  و در صورت اجرایی شدن این مصوبه  اتفاقات مثبتی می‌افتاد، اما دولت اعتقادی نداشت.
 
وی گفت: در بحث حمایت از کارفرمایان هم دولت حمایتی نکرده در صورتی که مجلس از نظر ردیف اعتبار بودجه دست دولت را باز گذاشته است. هزاران میلیارد تومان ردیف اعتباری در اختیار دولت قرار گرفته تا در مواقع حساس و بحران‌ها تصمیم بگیرد و هزینه کند.
 
بابایی‌کارنامی در مورد تأمین مسکن کارگران گفت: از تقریباً ۳۶۰ هزار میلیارد تومان ردیف بودجه اختصاصی به بخش مسکن ۲۵ تا ۳۰ درصد برای کارگران در نظر گرفته شده است، که با عاملیت بانک رفاه و بانک توسعه تعاون کشور اجرایی خواهد شد.
 
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث افزایش حقوق کارگران امسال شورای عالی کار تصمیمات خوبی گرفت و در مقوله تأمین کالاهای اساسی از محل ۸ میلیارد دلاری که در ظرف کالای اساسی باید هزینه شود اولویت را به کارگران داده‌ایم.
 
نماینده مردم ساری در مجلس در مورد پرداخت بیمه بیکاری به کارگران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از کارگران بیمه هستند که اگر به هر دلیل از قبیل کرونا یا غیره از کار منفک شوند به مدت ۵ سال بیمه بیکاری در یافت خواهند کرد.
 
وی درباره کارگران روز مزد و فصلی که تحت پوشش بیمه نیستند، نیز گفت: فعلا مجلس برنامه‌ای ندارد، اما طرح بیمه فراگیر مطرح است که اجرایی شدن آن شاید به بیکاری در اثر کرونا نرسد، ولی در دستور کار مجلس قرار دارد.

 

 
 
ارسال نظر