شناسه خبر : 15253

خدمات درمانی بیمه شدگان ۶۵ سال به بالا رایگان است

خدمات درمانی بیمه شدگان ۶۵ سال به بالا رایگان است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: خدمات درمانی برای بیمه شده با ۶۵ سال سن و بیشتر در تمامی بیمارستان‌های دولتی ۱۰۰ درصد رایگان است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، مصطفی سالاری در مورد خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان تحت پوشش، افزود: برای درمان بیمه شدگان به خصوص بازنشستگان تحت پوشش که ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌شوند اقدامات خوبی انجام شده و برخی از برنامه‌ها نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برای درمان بازنشستگان، سهم سازمان تأمین اجتماعی در بیمه تکمیلی به ۷ برابر قبل افزایش یافته است. همچنین سقف برخی از اعمال جراحی و خدمات درمانی نیز برای بازنشستگان افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد و افزود: بسیاری از خدمات را به سمت رایگان شدن پیش می‌بریم به عنوان مثال در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌هایی که در آنجا بیمارستان ملکی وجود ندارد، درمان کاملاً رایگان است و ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی را سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان‌هایی که حتی مرکز ملکی نیز داریم مانند تهران و اغلب مراکز استان‌ها، برای افراد بالای ۶۵ سال سن که عمدتاً بازنشستگان هستند تمامی هزینه‌های درمانی آنها در بیمارستان‌های دولتی رایگان است و بیمه شده هیچ هزینه‌ای نمی‌دهد.

سالاری در مورد هزینه وسایل کمک پزشکی نیز گفت: تعرفه هزینه وسایلی کمک پزشکی مانند ارتز و پروتز ۱۰ برابر قیمت قبل شده است و همچنین تعرفه خرید تجهیزات پزشکی و وسایل مورد نیاز بیمه شدگان سن بالا و بازنشستگان به طور میانگین ۱۰ برابر افزایش یافته است تا با قیمت بازار تفاوتی نداشته باشد و بیمه شده بتواند خرید کند و مبلغی از جیب خود نپردازد.

 

ارسال نظر